Siemens-megoldás a teleradiológiában és elektronikus betegnyilvántartásban
A német kórházak között egyik elsőként a Klinikum Chemnitz GmbH összekapcsolta a teleradiológiai szolgáltatását az elektronikus páciens-akta (ePA) rendszerrel.
Az 1800 ágyas, 4000 fős személyzettel működő, évi 70 ezer fekvő és 100 ezer ambuláns beteget ellátó intézet a régió súlyponti kórháza, amely a vele együttműködő körzeti kórházakkal, orvosi praxisokkal és egyéb egészségügyi intézményekkel együtt dolgozik az integrált ellátásban. Az átfogó megoldáshoz a Siemens Healthcare (korábbi nevén Med) ágazata szállította és telepítette az átfogó technikai megoldást: a radiológiai képkommunikációs szoftvert és az ePA rendszer alapját adó Soarian Integrated Care (Soarian IC) e-egészségügyi megoldást.
A teleradiológia rendszerében valamely kórház a képalkotó diagnosztikai eljárásban keletkező képet, pl. CT felvételt, elektronikusan továbbítja a tőle távol lévő specialistához, aki ugyanígy küldi vissza diagnosztikai megállapításait. Ilyen módon bocsátja a Klinikum Chemnitz a diagnosztikai kapacitását és szaktudását a hozzá tartozó 22 körzeti kórház, valamint orvosi praxisok és egyéb egészségügyi intézmények számára. A körzeti kórházba sürgősséggel beszállított betegről például CT felvétel készül helyben, de a diagnózist a Klinikum Chemnitz végzi el. 2007-ben mintegy 1600 adatmondatot továbbítottak ilyen módon. Mostantól ezeket az adatokat – a beteg hozzájárulásával – az ePA-rendszerbe is automatikusan beviszik hosszú távú tárolásra (korábban papír-akták készültek a betegekről, illetve a vizsgálati eredményekről). A betegről tárolt demográfiai, adminisztratív és orvosi adatokhoz mindazon intézmények jogosultsággal rendelkező személyzete hozzáférhet, amelyek a páciens kezelésében részt vesznek. A rendszer előnye a költséghatékonyság és a központi kórház intézményi határán túlra kiterjedt magas szolgáltatási színvonal mellett, a páciensek nagyobb elégedettsége a rövidebb várakozási időknek és az elmaradó betegszállításoknak köszönhetően.
Kapcsolódó cikkek
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- Számítógépstressz-szindróma a lassú és kiszámíthatatlan pécéktől
- Nemzetközi cégé lett a magyar egészségügyi informatikai vállalat
- Hányni fogsz a 3D TV-től
- Új generációs outsourcing: Siemens hibridfelhő-számítóközpont
- Innovate! 2010: magyar a dobogón
- e-Health Week 2010: átütő siker Barcelonában
- Sanghai Expo: az első zöld világkiállítás Siemens technikára épít
- Távgyógyászat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.