Első negyedév: 11,2 millió mobil-előfizető
A mobil-előfizetések száma 2007 végén meghaladta a 11 milliót, 10,7 százalékkal emelkedett egy év alatt, az internet előfizetők száma 37,4 százalékkal 1,826 millióra emelkedett tavaly.
A vezeték nélküli internet előfizetők tábora 73 százalékkal, a szélessávú internet kapcsolattal rendelkezőké 33 százalékkal nőtt 2007-ben.
A közlemény szerint a mobil előfizetéseken belül a feltöltőkártyás előfizetések aránya egyre csökken, miközben mind népszerűbb a kábeles telefonálás.
Az első negyedévben a telefonbeszélgetések időtartamának közel 70 százalékát mobiltelefonokról indított hívások tették ki, míg az internet előfizetők 71 százaléka a széles sávú technikát (xDSL és kábeltévé) választja. Ebben a kategóriában a növekedés 2007 márciusa óta 31 százalékos, míg a vezeték nélküliek csoportjában még ennél is nagyobb, 67 százalékos.
A mobil-előfizetéseken belül a feltöltőkártyás előfizetések száma egy év alatt 565 ezerrel emelkedett, ugyanakkor részarányuk negyedévről negyedévre csökken. Az előző év azonos időpontjához képest a teljes mobil előfizetői állomány közel 1,2 millióval, 12 százalékkal lett magasabb. A negyedév végén 100 lakosra már 112 mobil-előfizetés jutott.
A mobilhálózatban a negyedév folyamán 10 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban, eközben 17 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 330 percnyi beszélgetés jutott, ami 5 százalékkal több mint egy évvel korábban.
A KSH adatai szerint bár egyre több cég, kábeltévé-, illetve internetszolgáltató kínál vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, a vezetékes fővonalak számának esése nem lassul. Az első negyedév végén - az előzetes adatok szerint - 3,2 millió vezetékes fővonal volt üzemben, aminek 6,3 százaléka kábeltévé vonal: az összvonal szám 120 ezerrel kevesebb, mint 2007 azonos időpontjában és 32 ezerrel kevesebb, mint december végén. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak végén 32,1 volt. A vezetékes szegmensen belül 18 százalék volt az ISDN-vonalak aránya.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma 10 százalékkal, időtartamuk 11 százalékkal csökkent az előző év első negyedévéhez képest. A visszaesés hátterében a mobilforgalom emelkedése, valamint az egyre inkább terjedő ingyenes internetes telefonálási lehetőség áll.
A KSH adatai szerint az egy vezetékes vonalra jutó hívások - az adatcélú forgalommal együtt számított - időtartama 531 perc volt, ami 8 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,3 percet, internet hívások nélkül 3,2 percet tett ki. A KSH szerint még mindig igaz, hogy az árak mérséklődése és a gyakran jelentős ingyenes idősávot is tartalmazó akciós díjcsomagok terjedése nyomán az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek, mint mobiltelefonról.
A vezetékes vonalról kezdeményezett adatcélú hívások száma 62 százalékkal, időtartama 64 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
Az első negyedévben az internet piac gyors bővülése tovább folytatódott: az internet szolgáltatók száma 417 volt, 72-vel több, mint egy évvel korábban. A piac erősen koncentrált, 19 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát.
Az első negyedévben az internet-előfizetések száma 10 százalékkal nőtt: március végén 34 százalékkal volt több előfizetés, mint 2007 azonos időszakában.
A széles sávú interneten belül éves viszonylatban a kábelhálózatos előfizetések gyarapodtak gyorsabban, 46 százalékkal, míg az xDSL-előfizetések ennél kevesebbel, 20 százalékkal. A széles sávú (kábel- és xDSL-) internet-előfizetések száma egy év alatt 31 százalékkal nőtt.
Az összes előfizetésen belül 2007 I. negyedévéhez képest 4 százalékponttal csökkent a betárcsázós (kapcsoltvonali és ISDN), 5 százalékponttal lett alacsonyabb az xDSL-, míg 3 százalékponttal nőtt a kábeltévés és majdnem 5 százalékponttal emelkedett a vezeték nélküli kategória előfizetéseinek részaránya.
Tavaly az első negyedévben tovább nőtt a széles sávú internet előfizetőinek tábora, ugyanakkor egy évre vetítve alig harmadára esett vissza a betárcsázós (dial-up) szegmens. 2007 első negyedévében az internetszolgáltatók száma 323 volt, 77-tel több, mint egy évvel korábban, 23 cég mondhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát. Az internet-előfizetések száma 2007. március végére mintegy 14 százalékkal növekedett, március végén 37 százalékkal volt több előfizetés, mint az előző év azonos időszakában.
Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel az idén az első negyedévben csaknem 31,8 milliárd forintot tett ki, ami 23 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál - közölte a KSH.
Kapcsolódó cikkek
- 3D-kijelzős Samsung mobil
- Jön az első Symbian 3 alapú mobiltelefon
- Májusban újabb mobilkészülékek a Vodafone-nál
- Szabványosítják a mobiltelefon-szoftvereket Japánban
- Újabb zenemobilt kínál az LG
- Még áprilisban forgalomba hozza a Vodafone a Nexus One-t
- Árakat csökkent a Nokia, késik az új Symbian szoftver
- Visszaköveteli az Apple a 4G iPhone elveszett prototípusát
- Hat új, belépőszintű mobiltelefon a Motorolától
- Kocsmában bukkantak rá a legújabb iPhone-ra
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.