Nem túl jó a magyar munkaerő informatika felkészültsége
Az elnök, aki egyben a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója is, kifejtette: 2008 az e-Befogadás éve is, ezért szeretnék elérni, hogy a magyar kis- és közepes cégek többet költsenek a dolgozók informatikai képzésére.
Az elnök úgy vélte: aki még nem szerzett informatikai képzettséget, az gazdaságilag hátrányos helyzetben van, ezért fontos, hogy a TITAN program minél több emberhez jusson el.
Vértes András, a GKI Gazdaságkutató Zrt. elnöke, a magyar dolgozók informatikai képzettségére vonatkozó felmérést ismertetve úgy fogalmazott: a magyar munkaerő informatika felkészültsége nem túl jó.
A kutatás során ezer, 10 főnél többet foglalkoztató céget kérdeztek meg. A szegmensbe összesen 30 ezer cég és 1,8 millió foglalkoztatott tartozik Magyarországon.
A felmérésből kiderült, hogy a munkavállalók harmada használ számítógépet, ezen belül a vezetők 80 százaléka. A cégek negyedénél használják intenzíven az informatikát, de a számítógépet használó alkalmazottak 70 százalékának semmilyen informatikai képzettsége nincs.
A kutatás szerint a szegmensbe tartozó cégek éves szinten 10 milliárd forintot költenek informatikai képzésre, dolgozónként mintegy 300 ezer forintot.
A kutatásból kiderült, hogy a cégek csak azon dolgozók informatikai tudásával elégedettek, akik ezt főiskolán vagy egyetemen szerezték. A cégvezetők ugyanakkor azt is megfogalmazták, hogy a dolgozóik általában nem rendelkeznek megfelelő informatika gyakorlattal, s tudásuk nem eléggé naprakész.
Keresztesi János, az Informatikai Vállalkozások Szövetségének elnöke, aki egyben a FreeSoft vezérigazgatója is, kifejtette: a magyar munkaerő-piacról több tízezer jól felkészült, informatikai tudással is rendelkező dolgozó hiányzik. Éppen azért nagyon fontos lenne a mérnök- és az egyéb informatikai szakemberek képzésének fejlesztése.
Hozzátette, hogy a szakértelem hiánya miatt kevés kis- és közepes magyar cég tudja az informatikát gazdasági előnyszerzésre használni.
A TITAN, Tréning-keretprogram az Információs Társadalom Alkalmazkodóképességének Növelésére programot május közepén jelentette be több informatikai cég és a magyar kormány. A projekt célja, hogy a magyar piacon is minél több jól képzett információ- és kommunikációtechnológiai szakembert képezzenek a magyar vállalatok nemzetközi versenyképességének növelése és az e-Befogadás társadalmi és gazdasági alapjainak megteremtése érdekében. A tervek szerint a január 1-jétől már életképes program jórészt uniós forrásokra épül. A projekt minden kis- és közepes cég számára elérhető lesz azért, hogy növelni tudja digitális képességeit.
A cél az, hogy az első évben 10 ezer informatikai szakemberhez, 25 ezer üzleti vezetőhöz jusson el a program, illetve ezen túlmenően százezres nagyságrendben a munkavállalókhoz is. A program további célja, hogy 5 év alatt több mint 1 millió állampolgárhoz jutassanak el informatikai tudást.
A mintegy 10 milliárd forint forrásigényű TITAN-programban részt vesz a Microsoft, a Cisco, a HP és az Intel magyar leányvállalata, a Magyar Telekom, a rEVOLUTION Software, az XAPT, a FreeSoft, valamint
az Inforum, illetve az Informatikai Vállalkozások Szövetsége.
Kapcsolódó cikkek
- Alapkövetelmény lesz a digitális írástudás a munkaerőpiacon
- Informatikai tudáshiány elé néz Európa
- Közösségi állásportált indított a Népszabadság
- A Pannon várhatóan 200 alkalmazottját bocsátja el
- Közösségi portálok: az álláskeresés buktatói?
- Nagy elbocsátások az amerikai technológiai ágazatban tavaly
- Amerikában a szélessávú internethálózatok bővítésével teremtenek munkahelyeket
- Szinte minden munkához kell már információs technológiai ismeret
- Megválik alkalmazottai harmadától az AOL
- Négyszáz fős létszámleépítés a Magyar Telekomnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.