Nem túl jó a magyar munkaerő informatika felkészültsége

MTI Sajtóadatbank, 2008. június 11. 11:03

A nonprofit szervezetként működő Magyar EU Fejlesztési Igazgatótanács (Mefit) azon dolgozik, hogy az információs társadalom fejlesztésére szolgáló TITAN program minél hamarabb megvalósuljon - mondta Drajkó László, a szervezet elnöke kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

Az elnök, aki egyben a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója is, kifejtette: 2008 az e-Befogadás éve is, ezért szeretnék elérni, hogy a magyar kis- és közepes cégek többet költsenek a dolgozók informatikai képzésére.

Az elnök úgy vélte: aki még nem szerzett informatikai képzettséget, az gazdaságilag hátrányos helyzetben van, ezért fontos, hogy a TITAN program minél több emberhez jusson el.

Vértes András, a GKI Gazdaságkutató Zrt. elnöke, a magyar dolgozók informatikai képzettségére vonatkozó felmérést ismertetve úgy fogalmazott: a magyar munkaerő informatika felkészültsége nem túl jó.

A kutatás során ezer, 10 főnél többet foglalkoztató céget kérdeztek meg. A szegmensbe összesen 30 ezer cég és 1,8 millió foglalkoztatott tartozik Magyarországon.

A felmérésből kiderült, hogy a munkavállalók harmada használ számítógépet, ezen belül a vezetők 80 százaléka. A cégek negyedénél használják intenzíven az informatikát, de a számítógépet használó alkalmazottak 70 százalékának semmilyen informatikai képzettsége nincs.

A kutatás szerint a szegmensbe tartozó cégek éves szinten 10 milliárd forintot költenek informatikai képzésre, dolgozónként mintegy 300 ezer forintot.

A kutatásból kiderült, hogy a cégek csak azon dolgozók informatikai tudásával elégedettek, akik ezt főiskolán vagy egyetemen szerezték. A cégvezetők ugyanakkor azt is megfogalmazták, hogy a dolgozóik általában nem rendelkeznek megfelelő informatika gyakorlattal, s tudásuk nem eléggé naprakész.

Keresztesi János, az Informatikai Vállalkozások Szövetségének elnöke, aki egyben a FreeSoft vezérigazgatója is, kifejtette: a magyar munkaerő-piacról több tízezer jól felkészült, informatikai tudással is rendelkező dolgozó hiányzik. Éppen azért nagyon fontos lenne a mérnök- és az egyéb informatikai szakemberek képzésének fejlesztése.

Hozzátette, hogy a szakértelem hiánya miatt kevés kis- és közepes magyar cég tudja az informatikát gazdasági előnyszerzésre használni.

A TITAN, Tréning-keretprogram az Információs Társadalom Alkalmazkodóképességének Növelésére programot május közepén jelentette be több informatikai cég és a magyar kormány. A projekt célja, hogy a magyar piacon is minél több jól képzett információ- és kommunikációtechnológiai szakembert képezzenek a magyar vállalatok nemzetközi versenyképességének növelése és az e-Befogadás társadalmi és gazdasági alapjainak megteremtése érdekében. A tervek szerint a január 1-jétől már életképes program jórészt uniós forrásokra épül. A projekt minden kis- és közepes cég számára elérhető lesz azért, hogy növelni tudja digitális képességeit.

A cél az, hogy az első évben 10 ezer informatikai szakemberhez, 25 ezer üzleti vezetőhöz jusson el a program, illetve ezen túlmenően százezres nagyságrendben a munkavállalókhoz is. A program további célja, hogy 5 év alatt több mint 1 millió állampolgárhoz jutassanak el informatikai tudást.

A mintegy 10 milliárd forint forrásigényű TITAN-programban részt vesz a Microsoft, a Cisco, a HP és az Intel magyar leányvállalata, a Magyar Telekom, a rEVOLUTION Software, az XAPT, a FreeSoft, valamint
az Inforum, illetve az Informatikai Vállalkozások Szövetsége.

Kulcsszavak: munkaerő

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01