Az internetes nemzedék vezérli a médiapiacot
A PwC MTI-hez eljuttatott előrejelzése szerint a média- és szórakoztatóipar összetett éves növekedési üteme eléri a 6,6 százalékot, így annak összértéke 2012-re várhatóan mintegy 2200 milliárd dollár lesz. A cégeknek a következő öt évben - a hagyományos üzleti szegmensekből származó bevételek fenntartása mellett - a feltörekvő technológiákra kell hangsúlyt helyezniük.
A tanulmány szerint a média- és szórakoztatóipar változásának irányát és ütemét az "internetnemzedék" határozza meg: ők hajtják előre a hozzáféréssel, a digitális szórakoztatással és a médiával kapcsolatos költést.
A PwC elemzése emlékeztet arra, hogy Brazília, Oroszország, India és Kína lakosságának jelentős részét teszi ki a 25 évesnél fiatalabb korosztály. Ez az arány Brazíliában 43 százalék, Oroszországban 31 százalék, Indiában 50 százalék, Kínában 38 százalék, míg az USA-ban 34 százalék.
A tanulmány szerint eközben az 50 évesnél idősebb fogyasztók azzal teremtenek egyensúlyt az ágazatban, hogy számottevő figyelmet szentelnek a hagyományos médiumokra.
Az 50 évesnél idősebb lakosság létszáma - Európa, Közel-Kelet és Afrika kivételével - a világ valamennyi térségében növekszik és a jelenlegi 1,1 milliárdról 1,25 milliárd főre nő 2012-re. Ez a létszámnövekedés lehetővé teszi a hagyományos formátumok fennmaradását, miközben ez a korosztály is egyre nagyobb érdeklődést mutat majd a gyermekei és az unokái által használt platformok iránt.
Az elemzés szerint a következő időszakban, éves szinten 16,4 százalékkal terjed a világban a szélessávú internet technológia, 2012-re több mint duplájára nőve, 661 millió háztartásba jut el.
A PwC szerint a következő öt év alatt Ázsia és Csendes-Óceánia, illetve Latin-Amerika térségei növekszenek majd a leggyorsabban ebben a tekintetben.
Mindegyik régióban kétszámjegyű növekedés várható az internetes reklámozás, az internet hozzáférésre fordított kiadások, a tv-előfizetési díjak, a kaszinók és szerencsejátékok, valamint a videojátékok terén.
Latin-Amerikában mindez összesen 85 millió dollárra rúg majd 2012-ben - szemben a 2007-es 52 millióval -, ami 10,6 százalékos éves növekedési rátának felel meg. Ezalatt Ázsiában és a csendes-óceáni térségben a kiadások összetett éves növekedési üteme 8,8 százalékos átlagot ér el, s a 2007-es 333 milliárd dollárról 2012-re 508 milliárd dollárra bővül.
Európa, Közel-Kelet és Afrika 6,8 százalékos növekedéssel 2012-re eléri a 792 milliárd dollárt. Ebben a régióban az internetes reklámozás, az internet-hozzáférésre fordított kiadások és a videojátékok átlagosan továbbra is kétszámjegyű éves növekedést érnek el a következő öt év alatt.
A tanulmány alapján az angolszász kultúrában csak BRIC országokként emlegetett "négyes", Brazília, Oroszország, India és Kína továbbra is a növekedés fontos forrásai maradnak, elsősorban a folyamatosan növekvő fizetőképes kereslet, és az egyre inkább urbanizálódó középosztály hatására.
Két számjegyű bővülés várható Szaúd-Arábiában, Kolumbiában és Vietnamban is. Várhatóan Szaúd-Arábia és az arab nyelvterület piaca növekszik majd a legdinamikusabban. Szaúd-Arábia és a pánarab országok internetes hozzáférési piaca évente 30 százalékkal növekszik és 2012-re eléri a 13,8 milliárd dollárt. Ezzel megelőzi Oroszországot és az érett francia piaccal vetekszik majd.
Latin-Amerikában Kolumbiában lesz a leggyorsabban növekvő szórakoztató- és médiaipari piac, míg a világ másik felén Vietnamban a tv-társaságok "nyernek majd nagyot", ahol a világon egyedülálló módon, közel 30 százalékkal bővül évente a televízió előfizetési piaca - áll a tanulmányban.
Kapcsolódó cikkek
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- KSH: 112 ezerrel csökkent a mobiltelefon-előfizetések száma
- Még a nejünknél is fontosabb a web
- GKIeNET - a lakosság 49 százaléka internetezhet
- Befellegzett az "amerikai internet" korszakának
- A keresés a második legnépszerűbb netes tevékenység Amerikában
- Hatszorosra nő a forgalom az interneten 2012-re
- 2010: teljes forgalmi dugó az interneten?
- Tovább gyorsult az internet növekedése
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.
Díjnyertes Samsung klímamegoldások az MCE 2024-en
A Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE) legújabb fejlesztéseivel és termékeivel vett részt a 2024-es Mostra Convegno Expocomfort (MCE) hűtés-fűtéstechnikai szakkiállításon. Az MCE kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalat bemutathassa mind a lakossági, mind a kereskedelmi termék- és szolgáltatáskínálatát a HVAC+R* területén, amelyeket a kényelem és az összekapcsolhatóság vezérel. A szakkiállításon a Samsung tovább erősíthette iparági pozícióját, a termékeket MCE Kiválósági díjakkal ismerték el, illetve a 2024-es Év Terméke díjat is elnyerte a vállalat.