Sony Ericsson: csökkenő profit, 2000 fős leépítés
A japán-svéd vegyes tulajdonú mobilgyártó már hetekkel ezelőtt figyelmeztetett, hogy a felső kategóriás modelljei iránt csökkenő kereslet, illetve az általános árszint-esés miatt a vártnál alacsonyabb profittal számol. A SE az idei második negyedévben 24,4 millió készülék forgalmazása mellett érte el a 6 millió euró profitot, miközben egy évvel ezelőtt alig több, 24,9 millió mobiltelefon eladása még 220 millió eurós nyereséget hozott a vállalatnak. Az összbevétel eközben 3,1 milliárdról 2,8 milliárd euróra csökkent A jelenség oka egyértelműnek látszik, ha megvizsgáljuk, hogy miközben 2007 második negyedévében még 125 euró volt a SE mobilok átlagára, addig egy évvel később ez az összeg már csak 116 euró. Így hiába a folyamatos piacbővülés a fejlődő térségekben, ha eközben az észak-amerikai és nyugat-európai piacokon a gazdasági növekedés lassulása kedvezőtlenül befolyásolja a közép- és felső kategóriás készülékek iránti keresletet.
A nyereségesség megőrzése érdekében a vállalat megszorító intézkedéseket vezet be, amelyek első lépéseként 2000 embert terveznek elbocsátani, egyelőre meg nem nevezett országokban, illetve területeken. A befektetők bizalmának megőrzését szolgáló lépés a tervek szerint 300 millió euró megtakarítást hoz majd a Sony Ericsson-nak, a hosszú távú versenyképesség érdekében azonban ennél komolyabb intézkedésekre lesz szükség.
Kapcsolódó cikkek
- Meglepetésre nyereséges volt a Sony Ericsson az I. negyedévben
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- Sony Ericsson: Lazult a hurok
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- Vezetőváltás a Sony Ericsson-nál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.