Sony Ericsson: csökkenő profit, 2000 fős leépítés

Milkovits Gábor, 2008. július 20. 18:04

A Sony Ericsson (SE) a tavalyinál jóval alacsonyabb, mindössze 6 millió euró nyereségről számolt be a második negyedévre vonatkozóan, aminek nyomán bejelentette, hogy takarékossági okokból mintegy 2000 dolgozójától kénytelen megválni.

A japán-svéd vegyes tulajdonú mobilgyártó már hetekkel ezelőtt figyelmeztetett, hogy a felső kategóriás modelljei iránt csökkenő kereslet, illetve az általános árszint-esés miatt a vártnál alacsonyabb profittal számol. A SE az idei második negyedévben 24,4 millió készülék forgalmazása mellett érte el a 6 millió euró profitot, miközben egy évvel ezelőtt alig több, 24,9 millió mobiltelefon eladása még 220 millió eurós nyereséget hozott a vállalatnak. Az összbevétel eközben 3,1 milliárdról 2,8 milliárd euróra csökkent A jelenség oka egyértelműnek látszik, ha megvizsgáljuk, hogy miközben 2007 második negyedévében még 125 euró volt a SE mobilok átlagára, addig egy évvel később ez az összeg már csak 116 euró. Így hiába a folyamatos piacbővülés a fejlődő térségekben, ha eközben az észak-amerikai és nyugat-európai piacokon a gazdasági növekedés lassulása kedvezőtlenül befolyásolja a közép- és felső kategóriás készülékek iránti keresletet.

A nyereségesség megőrzése érdekében a vállalat megszorító intézkedéseket vezet be, amelyek első lépéseként 2000 embert terveznek elbocsátani, egyelőre meg nem nevezett országokban, illetve területeken. A befektetők bizalmának megőrzését szolgáló lépés a tervek szerint 300 millió euró megtakarítást hoz majd a Sony Ericsson-nak, a hosszú távú versenyképesség érdekében azonban ennél komolyabb intézkedésekre lesz szükség.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01