Mobil Innovációs Központ: a harmadik projektév eredményei
A BME Mobil Innovációs Központ (MIK), mint a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal Mobil 2004 pályázata által létrehozott szervezeti egység, 2008 júniusában zárta le 3. programéves működését. A központ vezetése a programév legfontosabb eredményeinek tekinti azokat a lépéseket, amelyek a gyakorlati hasznosítás irányába mutatnak: az integrált projektek elkészült üzleti terveit, know-how leírásokat és az ipari partnerekkel - korábban indított és továbbfejlesztett, valamint újonnan létrejött - k+f együttműködéseket. Az egyedi infrastruktúrával rendelkező tesztlabor egyedi szolgáltatási palettája tovább bővült, az éves eredmények megítéléséhez megújított, szofisztikáltabb monitoring rendszer került kialakításra.
A harmadik projektévben a Mobil Innovációs Központnak nyolc, az NKTH által támogatott integrált projektje volt, név szerint a következők: Mobil hálózatok rádiós forgalmi vizsgálata, erőforrás menedzselése és az átvitel hatékonyságát javító algoritmikus eljárások; Jövőbe mutató rádiós technológiák; Intelligens munkahely; Hálózati erőforrások optimális tervezése; Heterogén vezetékes és mobil rendszerek integrálása; Kohéziós infrastruktúrák kidolgozása 3G és B3G rendszerek számára; Mobil szolgáltatások és alkalmazások fejlesztése; Felhasználói viselkedés vizsgálata. Továbbá: az Anemone EU-s projekttel és a BOSS projekttel is foglalkozott a MIK.
A MIK saját, belső projektekkel is rendelkezik, amelyeken a MIK munkatársai és egyetemi hallgatók is dolgoznak:
- IMS applikációs szerverek és szolgáltatás-elérés vizsgálata: Ennek a belső projektnek a keretében részletesen foglalkozik a MIK az IMS-SIP alkalmazás szerverének vizsgálatával, valamint az IMS rendszerhez való csatlakozás és szolgáltatás elérés problémáival és ezeknek mélyrehatóbb elemzésével. A projekt célja, egy SIP-Email alkalmazás kifejlesztése, amely email és SIP üzenetek közötti konverziót hajt végre. A SIP-Email alkalmazás segítségével az IMS rendszerhez csatlakozó felhasználó gyorsan és kényelmesen, új kliens program telepítése nélkül tudja elérni az email szolgáltatást.
- Parlay alkalmazásfejlesztési környezet, valamint az így létrehozott alkalmazások valós működése közben fellépő problémák vizsgálata. Ennek keretében egy, az Appium-XWay környezetben fejlesztett hívásátirányító (redirect) alkalmazás Nokia és Huawey IMS rendszerekben való működését vizsgálja a MIK.
A MIK harmadik projektévi bevételei: 400 millió Ft NKTH-támogatás, 64,84 millió Ft k+f szerződésbevételek. A projektekben 43 Phd hallgató, 44 egyetemi hallgató, 48 egyetemi/kutatóintézeti dolgozó, 27 témavezető, összesen 162 fő vett részt. A munkát 14 ipari tag is segítette.
További információ
Kapcsolódó cikkek
- Lengyel csapat nyerte a BME Nemzetközi 24 órás Programozóversenyt
- Innovációs elismerés az Intellio autópálya-felügyeleti megoldására
- Agilent laboratóriumok a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karán
- X. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny: szlovákoké az előválogató
- Informatikai inkubációs központ a Debreceni Egyetemen
- Morgan Stanley laboratórium a Műegyetemen
- A gyengülő oktatás megöli a stratégiai fontosságú elektronikai ipart
- Magyar-amerikai tudományos és technológiai együttműködés
- Nemzetközi hálózatban működő akkreditált laboratórium segíthet a hazai ipar európai k+f integrációjában
- Infokommunikációs gazdasági társaság a Műegyetemen
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.