Nem kapkodják a Blu-ray eszközöket
A Blu-ray tábor fényes győzelmet aratott a HD-DVD fölött, ám ennek ellenére sincs okuk az ünneplésre, hiszen a kereskedők nem számolnak be jelentős forgalomnövekedésről, mintha a vásárlókban nem tudatosult volna, hogy ez a szabvány a jövő - olvasható az ABI Research piackutató legfrissebb jelentésében. A felmérésben részt vevő ezer megkérdezettnek több mint a fele azt nyilatkozta, hogy egyelőre nem foglalkoztatja őket a Blu-ray, és csupán a válaszadók 23%-a jelentette ki, hogy venni fog egy a formátumát támogató lejátszót, azonban erre valamikor jövőre kerítenek sort.
A képminőséget illetően a megkérdezettek fele úgy gondolja, hogy a Blu-ray sokkal jobb minőséget garantál, mint a DVD, 40% viszont csupán csekélyke különbséget észlel. A piackutatók álláspontja szerint a fogyasztók azért tartózkodnak a kéklézeres megoldástól, mert az egyelőre iszonyúan drága, másrészt pedig a vöröslézeres lejátszókhoz képest a minőségjavulás nem annyira látványos, mint annak idején a VHS és a DVD között.
Kapcsolódó cikkek
- A rivális formátum kifejlesztője is beszáll a Blu-ray piacra
- DVDFab HD Decrypter
- A formátumháború után emelkednek a Blu-ray lejátszók árai
- A Microsoft is lemondott a HD DVD-ről
- A Toshiba hivatalosan is bejelentette: kivonul a nagy felbontású DVD-piacról
- Mindenki nyer a DVD-harc lezárulásával
- Eldőlt a DVD háború, a Toshiba kifuttatja a HD DVD-t
- A kiskereskedelemből is kiszorulóban a HD DVD
- Újabb szög a HD DVD koporsójában
- A Plextor még nem mondott le a HD DVD-ről
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.