Világszerte üzemeket adna el a Dell
A világ második számú számítógépgyártója teljes gyártási infrastruktútráját arra építette föl, hogy vállalatok részére nagy mennyiségben állítson elő, főleg asztali számítógépeket. Erre a célra a szóban forgó üzemek tökéletesen megfeleltek, a változó körülmények miatt azonban mostanra a legnagyobb mennyiségben gyártott PC-k a noteszgépek lettek. Ezeket viszont olyan cégek képesek a leghatékonyabban gyártani, amelyek minden erőforrásukat ennek a célnak rendelik alá, azaz nem folytatnak más tevékenységet. Az ilyen szerződött gyártók többnyire távol-keleti (tajvani, kínai, stb.) vállalatok, amelyek a fenti tényezők mellett az olcsó munkaerő előnyével is bírnak. A Dell a hosszú távú struktúraváltás jegyében ilyen cégekre bízná a fizikai termelést, míg a tervezést, a marketinget és az értékesítést megtartaná magának.
A Dell eladásra szánt üzemeivel az a fő probléma, hogy többnyire fejlett térségekben, például az Egyesült Államokban vagy Nyugat-Európában találhatók, ami a magas bérköltségek miatt elriaszthatja a potenciális vevőket. Emellett egyes helyeken, például Észak-Karolinában, a Dell adókedvezményekért cserében szavatolta a megfelelő foglalkoztatást és beruházási célok megvalósítását, a szóban forgó helyszínen például egészen 2015-ig.
Kapcsolódó cikkek
- Kommunikációs- és mobilrészleget alakít a Dell
- A Dell 3,6 milliárd dollárért megvásárolja a Perot Systems céget
- Közel negyedével visszaesett a Dell nyeresége
- Egyre gyengébben teljesít az Apple és a Dell, az Acer viszont megtáltosodott
- 63 százalékot csökkent a Dell nyeresége
- 48 százalékkal csökkent a Dell nyeresége
- Brüsszel vizsgálja a Dell lengyelországi beruházását
- A Dell Írországból Lengyelországba visz gyártást
- notebook.hu - az idén 4 milliárd forint bevétel
- 17 százalékkal csökkent a Dell nyeresége
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.