Irodapszichológia: ingyenes online konfliktuskezelési képzés
Dr. Münich Iván agressziókutató, az Országos Kriminológiai Intézet főmunkatársának becslése szerint a hazai munkavállalók körülbelül 60 százaléka szenved különböző munkahelyi konfliktusoktól és stressztől, amelyeknek egy idő után komoly kihatásai vannak a magánéletre, egészségi állapotra.
A magyar lakosság világviszonylatban is a legstresszesebbek közé tartozik, a munkáltatók zöme pedig alig, vagy semmit sem költ ennek csökkentésére – hangoztatja Kanizsai Róbert, a 3M marketing- és kommunikációs vezetője. Nem véletlen tehát, hogy hazánkban indult el a bárki számára szabadon és ingyenesen, online végezhető kommunikációs, konfliktuskezelési tanfolyam kezdeményezése. A 3M hazai leányvállalata egy tréningcég szakértőinek bevonásával havi fél-egy óra elfoglaltságot jelentő, számítógép mellett elvégezhető oktatási programot dolgozott ki, hogy a mindennapokban jól használható, kommunikációs és konfliktuskezelő módszereket adjon a résztvevőknek.
Kanizsai Róbert hangsúlyozta, a kommunikáció és a konfliktuskezelés tudatossága elismerten javítja egy vállalat, de az egész gazdaság hatékonyságát is. Éppen ezért az ügyintézők, a munkáltatók és az ügyfelek közös érdeke, hogy a kommunikáció gördülékenyen folyjon, a felesleges viszályok gerjesztése helyett a konfliktusokat gyorsan és hatékonyan kezeljék. A 3M termékei révén jól ismeri az irodák belső világát, ezért is figyelt fel a cég a problémákra. Természetesen léteznek kifejezetten konfliktuskezelési, kommunikációs tréningek, de ezekhez a magyar dolgozók jelentős része nem jut hozzá. Ezen segít most ez a könnyedén elsajátítható tananyag – teszi hozzá a szakember.
A jelenleg kizárólag Magyarországon tervezett program amellett, hogy jelentős napi problémákat dolgoz fel, igyekszik gyakorlatias, könnyen használható tudást átadni. Az új képzés szeptember 5-től bárki számára hozzáférhető a www.e-idea.hu weboldalon.
Kapcsolódó cikkek
- Alapkövetelmény lesz a digitális írástudás a munkaerőpiacon
- Informatikai tudáshiány elé néz Európa
- Közösségi állásportált indított a Népszabadság
- A Pannon várhatóan 200 alkalmazottját bocsátja el
- Közösségi portálok: az álláskeresés buktatói?
- Nagy elbocsátások az amerikai technológiai ágazatban tavaly
- Amerikában a szélessávú internethálózatok bővítésével teremtenek munkahelyeket
- Szinte minden munkához kell már információs technológiai ismeret
- Megválik alkalmazottai harmadától az AOL
- Négyszáz fős létszámleépítés a Magyar Telekomnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.