Mélyponton a technológiai részvények
Az Egyesült Államokban nem szavazták meg a 700 milliárd dolláros tőkeinjekciót, ezt pedig villámgyorsan lereagálta a tőzsde is, számos IT-cég papírjai visszaestek, többéves negatív rekordok dőltek meg tegnap. A gazdasági világválság mélyen érinti az IT-világot is, a tegnapi döntés legnagyobb vesztese az Apple, a cupertinói konszern részvényei 18%-ot zuhantak. A pánik szele azonban a többi számítógépgyártót is megcsapta, a Dell papírjai 9, a HP részvényei 7%-kal érnek kevesebbet, mint a pénteki záráskor. Az AMD is könnyes szemmel tekint vissza a tegnapi napra, a cég papírjai 17%-ot veszítettek értékükből.
Szakértők szerint a pénzügyi válság közepén a fogyasztók vásárlási kedve csökken, és sokan inkább lemondanak az ismert márkajelzéssel ellátott termékekről, és olcsóbb PC-ket és telefonokat fognak venni. A 700 milliárdos tervezet kudarca egyaránt érintette a hardver- és szoftvergyártókat, a Microsoft-papírok árfolyama is 5%-kal esett vissza, és számos más technológiai cég is felkerült még a vesztesek listájára.
A Nasdaq tegnap 9%-os mínuszról számolt be, ami szinte már megközelíti az 1987. október 19-én bekövetkezett 11%-os rekordvisszaesést.
Kapcsolódó cikkek
- A Nordtelekom-részvény keddtől forog a tőzsdén
- A Nordtelekom a tőzsdére megy
- A "B" kategóriában forognak majd a Kulcs-Soft részvényei
- Tőzsdére lép a Kulcs-Soft Nyrt.
- Tőzsdén az Externet részvényei
- A HP hátat fordít a Nasdaq-nak
- Egymillió forintos bírsággal sújtotta a tőzsde az MTelekomot
- A Deutsche Telekom lezárta részvény-visszavásárlási akcióját
- Tovább késik a román Romtelecom tőzsdei bevezetése
- A TvNetWork a tőzsde küszöbén
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.