Követelik a Deutsche Telekom elnökének lemondását
Ezzel párhuzamosan a politikai pártok egyöntetűen az adatvédelem szigorítását sürgették a kormánytól.
Az elmúlt hét végén Németországban hatalmas felzúdulást okozott, hogy ismeretlen tettesek 17 millió ügyfél legszemélyesebb adatait lopták el a Deutsche Telekom mobilszolgáltató leányvállalata, a T-Mobile elektronikus nyilvántartási rendszeréből. Az ügy még 2006 elején történt, de a Der Spiegel című hamburgi hetilap kiszivárogtatása alapján csupán most került nyilvánosságra, ami szintén felháborodást, illetve értetlenséget okozott. Ráadásul a "meglopott" ügyfelek között magas rangú politikusok, köztük miniszterek és korábbi államfők, valamint gazdasági és egyházi vezetők, továbbá kulturális és médiabeli kiválóságok egyaránt voltak.
A tettesek az adatokat - név, lakhely, születési hely és idő, telefonszám, e-mail cím - az interneten igyekeztek értékesíteni, ez azonban a Deutsche Telekom állítása szerint nem járt sikerrel. René Obermann elnök vasárnap bocsánatot kért a T-Mobile ma összesen 38 millió ügyfelétől, s közölte, hogy mindenki ingyen azonnal mobilszámot változtathat.
A botrány állítólag már korábban megkezdődött kivizsgálásába bekapcsolódott a szövetségi bűnügyi hivatal, valamint a belügyminisztérium is, a kormány pedig elrendelte: készüljön elemzés arról, hogy a történtek után valójában milyen is az ügyben kárvallott politikusok fenyegetettsége.
Egybehangzó értékelések szerint az adatlopás tovább erősítette a Deutsche Telekommal szembeni bizalmi válságot. A konszernről a közelmúltban derült ki: 2005-ben, illetve 2006-ban a saját vezető beosztású tisztségviselői és az újságírók között lefolytatott telefonbeszélgetéseket igyekezett kikémlelni, hogy megakadályozza "bizalmas információk" kiszivárogtatását. René Obermann, - aki abban az időben még nem volt hivatalban - az ügy kapcsán szintén bocsánatot kért.
Mindennek ellenére hétfőn már több követelés is elhangzott Obermann lemondására. A német bűnügyi nyomozók szövetségének (BDK) elnöke nyilatkozatában azt hangoztatta, hogy a Deutsche Telekom elnöke minden hitelességét elvesztette. "Vagy nem tudta, hogy cégétől 17 millió előfizető adatait ellopták, vagy pedig mindezt elhallgatta" - fogalmazott Klaus Jansen, aki szerint mindkettő egyformán elfogadhatatlan. Követelte, hogy a nagyobb cégeknél, köztük a Deutsche Telekomnál olyan különlegesen kiképzett adatnyomozókat alkalmazzanak, akik az érintett cégeket tökéletesen ellenőriznék.
Kapcsolódó cikkek
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- A Deutsche Telekom teljesen felvásárolja a Click&Buy-t
- Csökkentette negyedik negyedéves veszteségét a Deutsche Telekom
- További leépítések a Deutsche Telekomnál
- Összeolvad a vezetékes és a mobilszolgáltató a Deutsche Telekomnál
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- Óriás üzletre készül a Deutsche Telekom
- Egyesítené brit leányait a Deutsche Telekom és a France Télécom
- A Deutsche Telekom veszteséggel zárt
- A Deutsche Telekom túlteljesített, emeli az idei tervet
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.