Tovább esik a Yahoo, befektetői eladnák a Microsoftnak
A hét eddigi legalacsonyabb 13 dolláros részvényárfolyamát elért Yahoo ötéves mélypontot ért el, ám a jelek szerint a folyamat még nem állt meg, a kereskedésben legutóbb a 12 dolláros sávba csúsztak vissza cég értékpapírjai. A piaci elemzők szerint minden egyes újabb dollársáv áttörése további pszichológiai hatást gyakorol a piacra, így lassan spirálszerűvé válhat a jelenség: mivel esik a Yahoo értéke, a befektetők negatívan reagálnak, mivel a befektetők negatívan reagálnak, tovább esik a Yahoo értéke.
Hogy ez a helyzet mennyire nyomasztja a jelenlegi Yahoo részvényeseket, azt jól mutatja, hogy a Mithras Capital Partners, mely 1,9 millió Yahoo-részvénnyel rendelkezik, új kezdeményezéssel állt elő. Hivatalos levélben tett ajánlatot mind a Yahoo, mind a Microsoft részére, melyben javasolja, hogy a felek egyezzenek meg a mostani részvényár fölötti 74 százalékos prémiumon számolt felvásárlásról, ami csak Yahoo keresőüzletágát érintené. A gyakorlatban ez a 10,3 milliárd dolláros ajánlatot jelent. A Microsoft korábban 47,5 milliárdos ajánlatot tett a teljes cégre, majd 9 milliárd dollárt kínált csak a keresőüzletágért. A Mithras Capital Partners szerint a 22 dolláros részvényárfolyamon megkötendő üzlet mindkét fél számára előnyös lenne, tehermentesítené a Yahoo nyereséges ázsiai érdekeltségeit és 3 milliárd dolláros megtakarítást eredményezne, míg a Microsoft stratégiai pozíciója megerősítésén túl 2,8 milliárd dollárral kevesebb adót fizetne a felvásárlás révén.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékos bevételnövekedés a Microsoftnál
- Javult a Yahoo negyedéves eredménye
- Újabb 800 főt bocsát el a Microsoft
- A Microsoft számítási felhő fejlesztési együttműködésre lép tajvani cégekkel
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
- Elérkezett az idő a Yahoo felvásárlására
- A nagybefektetők eladnák a Yahoo keresőrészlegét
- A Yahoo keresőrészlegére pályázik a Microsoft
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.