Ismét a bírálatok középpontjában a Deutsche Telekom
Németország legnagyobb távközlési cége ugyanis a múlt hét végén újabb adatvédelmi hibát ismert be. A konszern mobilszolgáltató leányvállalata, a T-Mobile biztonsági rendszerében olyan hibát fedeztek fel, amelynek következtében illetéktelen személyek, köztük hekkerek "minimális ráfordítással" mintegy 30 millió ügyfél adataihoz juthattak hozzá, s akár manipulálhatták azokat. A szóban forgó adatok bankszámlaszámokat is magukban foglaltak. Egyelőre nem ismert, hogy történtek-e tényleges visszaélések.
A Deutsche Telekom közölte, hogy a hibát azóta kiküszöbölték, s az adatvédelmet tovább szigorították. A céggel szembeni bizalmi válság azonban tovább erősödött, különösen azok után, hogy a közelmúltban már ismertté vált: ugyancsak a T-Mobile-tól mintegy 17 millió előfizető adatait lopták el. Az ügyben a vizsgálat azóta is folyik, Obermann elnök pedig bocsánatot kért a Deutsche Telekom, illetve a mobilszolgáltató összes ügyfelétől. Ennek ellenére több civil szervezet, valamint a német bűnügyi nyomozók szövetsége hétfőn nyilatkozatban követelte ismét az elnök lemondását.
A történtek felerősítették a személyes adatvédelem biztonságának megszigorításával kapcsolatos követeléseket is. A hét végén Berlinben ugyanakkor több ezren tüntettek a kormány korábbi rendelete ellen, amely belbiztonsági okokra hivatkozva előírta a telefonbeszélgetésekkel kapcsolatos adatok fél évre történő tárolását, ami 2009-től kiterjed az internetkommunikáció hasonló adatainak rögzítésére is.
A megmozdulást támogatásáról biztosította több ellenzéki politikus is, hangoztatva egyebek között: a Deutsche Telekom egymást követő botrányai bizonyítják, hogy az állam "adattárolási orgiája" semmiképp nem jelent adatvédelmet, illetve adatbiztonságot.
A konszern idén májusban is a támadások középpontjába került, miután kiderült, hogy 2005-ben és 2006-ben rögzítették a vezető beosztású alkalmazottak újságírókkal folytatott telefonbeszélgetéseit, megakadályozandó a "bizalmas adatok" kiszivárogtatását. Mindez még Obermann elnök hivatalba lépése előtt történt.
Kapcsolódó cikkek
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- A Deutsche Telekom teljesen felvásárolja a Click&Buy-t
- Csökkentette negyedik negyedéves veszteségét a Deutsche Telekom
- További leépítések a Deutsche Telekomnál
- Összeolvad a vezetékes és a mobilszolgáltató a Deutsche Telekomnál
- Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
- Óriás üzletre készül a Deutsche Telekom
- Egyesítené brit leányait a Deutsche Telekom és a France Télécom
- A Deutsche Telekom veszteséggel zárt
- A Deutsche Telekom túlteljesített, emeli az idei tervet
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.