Hiányoznak a hazai piacról a közepes méretű online cégek
A közepes méretű, az Index, az origo és a Sanoma online csoportja mellett nagy céggé válni képes szolgáltatókat hiányolta az Internet Hungary egyik keddi kerekasztal-beszélgetésének több résztvevője is.
Magyar sajátosság, hogy szakadék tátong a kis és a nagy társaságok között - mondta a Blogter.hu portált elindító Miskolczy Csaba, az Egyesült Államok példáját állítva ezzel szemben. Szavai szerint a kicsik egyetlen esélye, ha külföldi terjeszkedésbe kezdenek vagy önmaguk szerveződnek portfolióba.
A magyar médiapiacot - a rádiók kivételével - 85 százalékban portfoliók alkotják - mondta Fischer András, az Origo Zrt. vezérigazgatója, aki szerint "a piac fejlődésének ez egy természetes vonala".
Kardos Gábor, az Index.hu Zrt. ügyvezetője arra hívta fel a figyelmet: az online piaci megjelenéshez minimális összegre van szükség, az egyes esetekben a cég lehetőségein túlmutató "irdatlan befektetést" a versenyben maradás, az előnyszerzés igényli.
Gerentsér Imre, a Sanoma újmédia divíziójának igazgatója arról beszélt: a befektetők számára nem a kicsi, hanem a közepes cégek az igazán érdekesek; mint hangoztatta, a kicsiket nem megeszik, hanem megveszik a nagyobb cégek, hiszen ezek az új beszerzések is hozzájárulnak a portfolió fejlődéséhez.
Kapcsolódó cikkek
- Internet Hungary - Online kiadás nélkül nincsen életképes médium
- Internet Hungary - Egyre népszerűbbek a közösségi oldalak
- Internet Hungary - Oszkó: az infokommunikáció lehet a válság utáni időszak egyik nyertese
- Internet Hungary - Baja Ferenc: nincs átfogó képünk az internet modernizációs szerepéről
- Egyre népszerűbb a mobilinternet
- 10 éves az Internet Hungary!
- Harmadsiker az első hazai domainaukció
- Mobilinternet: keveset tudunk és jellemzően otthon használjuk
- Magyarországon is megalakul az Interaktív Hirdetési Iroda
- Aki nem tud keresni, az nem is talál
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.