Az EMI kivonul az amerikai CD-forgalmazásból?

Milkovits Gábor, 2008. november 2. 08:23

Sajtóértesülések szerint a négy nagy lemezkiadó egyike, az EMI azt tervezi, hogy riválisainak adja át fizikai CD lemezeinek forgalmazását a tengerentúlon, ami újabb jele lehet annak, hogy a digitális zene-értékesítés egyre inkább átveszi a hagyományos lemezboltok szerepét.

A CD-forgalmazás igencsak összetett feladat, a művészek kiválasztásától a lemezeknek a kereskedőkhöz történő eljuttatásáig. Az EMI állítólag ez utóbbit szeretné Amerikában szerződéses formában riválisai, azaz a Universal, a Sony Music és a Warner Music kezébe adni. A lemezek préselését mára az összes nagy kiadó külsős cégeknek adta át, azonban a folyamat többi elemét még végig ők ellenőrzik. Az áruelosztás kiadásával komoly költségeket takaríthat meg az EMI, ugyanakkor elveszítheti a közvetlen kontaktust a kereskedőkkel és így a közönséggel, ami szakértők szerint egyúttal fájdalmas presztízsveszteséggel is járhat.

A tény, hogy mindez nem túlzottan zavarná a lemezkiadót, egyértelmű jelen annak, hogy a digitális zeneforgalmazás jelentősége mára túlnőtt a folyamatosan csökkenő fizikai eladásokén, legalábbis az Egyesült Államokban. Az EMI egyelőre nem erősítette meg hivatalosan a hírt.

Kulcsszavak: +céginfo zene EMI

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59