Az EMI kivonul az amerikai CD-forgalmazásból?
Milkovits Gábor, 2008. november 2. 08:23
Sajtóértesülések szerint a négy nagy lemezkiadó egyike, az EMI azt tervezi, hogy riválisainak adja át fizikai CD lemezeinek forgalmazását a tengerentúlon, ami újabb jele lehet annak, hogy a digitális zene-értékesítés egyre inkább átveszi a hagyományos lemezboltok szerepét.
A CD-forgalmazás igencsak összetett feladat, a művészek kiválasztásától a lemezeknek a kereskedőkhöz történő eljuttatásáig. Az EMI állítólag ez utóbbit szeretné Amerikában szerződéses formában riválisai, azaz a Universal, a Sony Music és a Warner Music kezébe adni. A lemezek préselését mára az összes nagy kiadó külsős cégeknek adta át, azonban a folyamat többi elemét még végig ők ellenőrzik. Az áruelosztás kiadásával komoly költségeket takaríthat meg az EMI, ugyanakkor elveszítheti a közvetlen kontaktust a kereskedőkkel és így a közönséggel, ami szakértők szerint egyúttal fájdalmas presztízsveszteséggel is járhat.
A tény, hogy mindez nem túlzottan zavarná a lemezkiadót, egyértelmű jelen annak, hogy a digitális zeneforgalmazás jelentősége mára túlnőtt a folyamatosan csökkenő fizikai eladásokén, legalábbis az Egyesült Államokban. Az EMI egyelőre nem erősítette meg hivatalosan a hírt.
A tény, hogy mindez nem túlzottan zavarná a lemezkiadót, egyértelmű jelen annak, hogy a digitális zeneforgalmazás jelentősége mára túlnőtt a folyamatosan csökkenő fizikai eladásokén, legalábbis az Egyesült Államokban. Az EMI egyelőre nem erősítette meg hivatalosan a hírt.
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP 6 milliárd dolláros felvásárlásra készül
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Rivális online zenei szolgáltatót vásárolt az Apple
- Vuze 4.4.0.2
- Meglepetés a zeneiparban: nyereséges a Universal