EITO: a válság hatása a nyugat-európai ICT-szektorra
"A pénzügyi válság és az IT-szektor" címmel végzett, a jelenlegi válság európai infokommunikációs (ICT) piacra gyakorolt hatását vizsgáló EITO (European Information Technology Observatory) kutatást ismertette Bécsben, a CeBIT 2009 sajtótájékoztatóján Fabian Bahr, az osztrák Bitkom vállalat munkatársa. A kutatás novemberben aktualizált eredménye szerint a nyugat-európai ICT-piacok növekedési dinamikája a krízis hatására a következőképpen alakul.
Az IT-szektorban 2008 áprilisában az ez évre előre jelzett növekedési ütem 4,1% volt, ugyanez 2009-re 4,0%. A novemberi aktualizálást követően a növekedési számok a következőképpen módosultak: 2008-ra 3,7%, 2009-re 2,0%. A novemberi aktualizált előrejelzés szerint az IT-berendezések forgalma az idei 1,1%-os növekedésével szemben 2009-ben 1,4%-os csökkenést fog mutatni. A szoftverforgalom 2008-ban várhatóan 4,4%-kal növekszik, ez a növekedés 2009-ben várhatóan 2,8%-os lesz. Ami az informatikai szolgáltatásokat illeti, az EITO tanulmány erre az évre 4,8%-os, míg 2009-re 3,4%-os növekedést prognosztizál.
A távközlési szektorban az ez év áprilisi előrejelzés 2008-ra 1,5%-os, 2009-re pedig 1,3%-os növekedéssel számolt. Ezek a százalékos értékek a következőképpen módosultak az EITO novemberi aktualizálása (frissítése) után: 2008-ban 0,4, 2009-ben pedig 0,3 százalékos növekedési ütemmel lehet számolni Nyugat-Európában. Érdekes, hogy az előrejelzés szerint 2008-ban a hálózati berendezések értékesítése 1,1%-kal, 2009-ben várhatóan többel, 1,5%-kal fog növekedni. A távközlési szolgáltatások növekedése ugyanakkor az idei 0,3%-ról 2009-ben 0,1%-ra esik vissza.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Spórolhat a Szoftverbörzén
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.