Helló Háló: mától éles a verseny
Az online kockázati tényezők, a bosszantó pop-up hirdetésektől kezdve, a vírusok terjesztésén és az adatokkal való visszaélésen át egészen a legkomolyabb bűntényekig (pl. pedofil zaklatás) terjedhetnek, a világ felé bizalommal forduló gyermekeket különösen kiszolgáltatottá teszi az infosztrádán.
A Microsoft az Egyszervolt a Magyar Gyermekkultúráért Alapítvánnyal és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvánnyal együttműködésben, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete, a Honfoglalo.hu és a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár közreműködésével magára vállalta a feladatot, hogy a fenti veszélyekre a szülőket, a tanárokat és a gyerekeket is segít felkészíteni.
Az Egyszervolt.hu-val együttműködésben a Microsoft egy a különböző korú gyermekektől kezdve a szülőkön át a tanárokig minden érintett igényeit lefedő tan- és felvilágosító anyagot, valamint online játékokat dolgozott ki a gyermekek biztonságos internetezésével kapcsolatban, melybe a Honfoglaló.hu csapata is becsatlakozott.
Játék közben a gyermekek szinte észrevétlenül sajátítják el a legfontosabb online viselkedési szabályokat. A 6 és 10 év közöttiek a Bit és Bájt kalandjai a százmegás pagonyban oldalon nézelődhetnek, míg a 10 és 14 év között korosztály a Megamágus kalandjain keresztül ismerkedhet meg a tudnivalókkal - utóbbi alapját a népszerű Honfoglaló játék képezi, melyet a korcsoportnak és a témának megfelelően alakítottak át: 100 a biztonságos internetezéssel kapcsolatos és további ezer, kifejezetten ennek a korosztálynak írt műveltségi kérdést tartalmaz.
A Helló Háló oldalt a kampány indulása óta közel 10 000 egyedi látogató kereste fel és közel 45 000 oldalt töltött le, míg a tiniknek szóló Honfoglalón pedig közel 20 000 a napi bejelentkezés.
A mai nappal elindult az éles verseny! Minden kis és nagy gyermeket várnak a szervezők a téli szünetben ugyanezen portálokon: a tíz legokosabb játékos tudását jutalmazzák, az első helyezett mindkét kategóriában egy-egy Xbox 360 játékkonzolt nyerhet. A verseny február 1-jéig tart.
Kapcsolódó cikkek
- Klotz Tamás csatlakozott a Microsoft közigazgatási csapatához
- Új típusú webfejlesztői versenyre toboroz a Microsoft
- Háromszázezer forintos tartozás a Facebook-on
- Microsuli.hu: korszerű és szórakoztató IT-oktatás diákoknak, tanároknak
- "Nettfüggő" gyerekek Romániában
- Használd az eszed, mielőtt közzéteszed!
- Fegyvert biztosít a Microsoft a gyermekpornó elleni harchoz
- Kötelező online biztonsági leckék gyerekeknek
- Október 31.: a Windows 7 magyarországi bemutatója
- Könyvtárat alapít az IT Factory a Microsoft támogatásával
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.