Online fogadóórákat szervez a Kodolányi
A Kodolányi János Főiskola 2009. januárjában jelentős informatikai fejlesztéseket hajtott végre közel 30 millió forint értékben budapesti, székesfehérvári, orosházi és siófoki oktatási központjában, amelynek előnyeit a hallgatók a 2008/09-es tanév második félévétől élvezhetik majd.
Budapesten és Székesfehérváron vezeték nélküli internet (wifi) hálózat került kiépítésre, így a hallgatók ezeken a helyszíneken szabadon internetezhetnek.
Az oktatók számára a már meglévő prezentációs eszközök mellé (laptopok és projektorok) újabb nagyteljesítményű projektorok, laptopok megvásárlására került sor, valamint több teremben interaktív táblák kerültek elhelyezésre.
A nyelvi, valamint a fordító és tolmács képzések gyakorlati feltételeit javítva mintegy 6 millió forint értékben tolmácsgépet vásárolt a KJF, melyet nemcsak a hallgatók használhatnak majd tanulmányaik során, hanem a főiskolán megrendezett számos nemzetközi konferencia alkalmával is igénybe vehetik a résztvevők.
A Kodolányi hallgatói gyakran vesznek részt különböző terepmunkában, szakmai gyakorlaton, kutatásokhoz kapcsolódó adatrögzítésben. E folyamatok elengedhetetlen feltétele ma már a magas színvonalú eszközpark. A Szociális Munkák Gyakorlati Központjában valamint az Információtechnológiai Kutató- és Oktatóközpont keretei között a hallgatóknak lehetősége nyílik laptopok, diktafonok, digitális fényképezőgépek, projektorok, szkennerek kölcsönzésére és használatára.
A magyar felsőoktatási intézmények közül elsőként kerül bevezetésre videokonferencia rendszer több oktatási formában, elsősorban az e-learning alapú távoktatási programokban az online konzultációk technikai és módszertani színvonalának emelése céljából. Folyamatosan vizsgálva a technikai újításokat és az oktatási igényeket, több rendszer kipróbálása és tesztelése után az OCS (Office Communications Server) Microsoft Live Meeting 2007 alkalmazását vásárolta meg a Kodolányi János Főiskola. A videokonferencia rendszer használata folyamatos képi és verbális interakciót tesz lehetővé valós időben az oktató és hallgatói között, legyenek az ország vagy akár világ különböző pontján.
Kisebb szemináriumok, workshopok, értekezletek látványos ugyanakkor rendkívül hatékony képi és hangi adattovábbítására alkalmas az ugyancsak most vásárolt 2 db Microsoft Roundtable, azaz panoráma kamera, amely képes arra, hogy érzékelve a mindenkori beszélőt, interneten keresztül is bekapcsolhasson résztvevőket a munkamegbeszélésekbe.
Már január során élesben kipróbálhatják a főiskola iránt érdeklődők is a videokonferencia rendszert és panoráma kamerát, hiszen a hazai felsőoktatásban elsőként a Kodolányi János Főiskola szervez online fogadóórákat. Januárban több alkalommal lesz lehetőségük a középiskolásoknak, felvételire készülőknek élőben chatelni, beszélgetni a főiskola rektorával és tanáraival, eddig erre csak a hagyományos nyílt napokon volt mód.
Kapcsolódó cikkek
- Felsőoktatási dialógus a Magyar Telekom kezdeményezésére
- A diákok több mint egyharmada e-felvételizett az idén
- Új informatikai képzési program a Debreceni Egyetemen
- Ez nem jótékonyság, ez üzlet
- Megállapodtak az Elektronikus Információ Szolgáltatás program finanszírozásáról
- Modern infokommunikációs termek a BGF Zalaegerszegi Intézetében
- Új portfólióval vág neki a tanévnek a KPMG-BME Akadémia
- Skype-ra cserélték a tantermet a szegedi egyetemisták
- ELTE-IBM: összefogás a fogyatékossággal élő hallgatókért
- Oracle Academy program magyarországi egyetemi oktatóknak
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.