Könyv a tudásmenedzsmentről
A könyvbemutatón elhangzott, hogy a hazai szakirodalomban hiánypótló kiadvány komoly segítség minden szakembernek, közép- és felsővezetőnek, illetve a menedzsmentet tanuló hallgatók, MBA-, és PhD-programok résztvevői számára is.
A kiadvány szerkesztőjével, Ferenczi Andreával folytatott beszélgetése során Tomka János azt hangsúlyozta, hogy a tudásmenedzsment nem önálló diszciplína, hanem egy szakma, mely több tudományágból és a gyakorlati tapasztalatokból táplálkozik.
A könyvbemutató kerekasztal-beszélgetésén dr. László József, a Harvard Business Review vezető tanácsadója, dr. Bőgel György, a CEU Business School menedzsmentprofesszora, dr. Pléh Csaba akadémikus, a BME-GTK professzora és dr. Segesváry Gábor, a Zwack Unicum Nyrt. humánpolitikai igazgatója egyetértettek abban, hogy a tudásmegosztás sikere ma már fontos versenyképességi tényező. Ma azok a társaságok, szervezetek lehetnek eredményesek, amelyek képesek tudásukat következetesen megújítani, megosztani és beépíteni új termékekbe és technológiákba.
Dr. Tomka János 1952-ben született. 1976-ban szerzett okleveles villamosmérnöki diplomát a Budapesti Műszaki Egyetemen. 1976-tól okleveles mérnök-tanár, Budapesti Műszaki Egyetem. 1996-tól bejegyzett vezetési tanácsadó (CMC). 2005-ben szerzett PhD fokozatot a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. A KPMG-BME Akadémia társelnöke, ügyvezető igazgatója (KBA Oktatási Kft.). A Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának tanára.
Szakmai és társadalmi tevékenységei: A Magyar Mérnökakadémia tagja. A Harvard Business Review magyar kiadása védnöki karának tagja. A Szent István Egyetem tudásmenedzsment tantárgyfelelőse (MBA). Az Alkalmazott Neveléstudományi és Pszichológiai Multidiszciplináris Doktori Iskola (alapítás folyamatban) meghívott külső tagja. A Keresztyén Vezetők és Üzletemberek Társasága Vezetőségének tagja (1994 és 2004 között elnöke).
Kapcsolódó cikkek
- A Google-titok tudója Budapesten
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Óránként kétezer oldalt digitalizál a robotszkenner
- Egymillió régi kötet digitalizálására készül a Google Olaszországban
- Pénzbüntetésre ítélték a Google-t Franciaországban könyvek digitalizálása miatt
- Új olvasó veszélyezteti az Amazon Kindle e-olvasó uralmát
- Kínai írók is nehezményezik a Google Book eljárását
- Internetes könyváruházat nyit a Google
- A digitális jogok aláírói újragondolják a Google könyvkiadási alkuját
- Európai könyveket is digitalizálna a Google, de csakis a jogszabályokat betartva
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.