Veszteséges, 6000 embert elküld a Philips
A holland székhelyű vállalat, amely az izzólámpák és más világítótestek gyártásában világelső, az orvosi műszerek terén pedig a harmadik legnagyobb cégnek számít, 1,5 milliárd eurós veszteséget könyvelhetett el 2008 utolsó három hónapjában. Ebből mintegy 1,3 milliárd az értékcsökkent eszközök jóváírásának tudható be, azonban az eredmény így is valamivel rosszabb a vártnál, mivel a kereslet látványosan visszaesett a társaság fogyasztói elektronikai termékei, például a síkképernyős televíziók és mp3 lejátszók iránt. A fentieknek köszönhetően a vállalat a teljes tavalyi évre vetítve is veszteséget termelt, 186 millió euró értékben.
A felgyorsított szerkezetátalakítás részeként a Philips az idén 6000 embert tervez az utcára tenni, ami az előirányzat szerint az év második felétől 400 millió euró megtakarítást hozhat nekik évente. Pozitív jel viszont, hogy a rossz hírek ellenére a társaság részvényeinek árfolyama hétfőn 5 százalékpontot emelkedett a tőzsdén. Ennek oka, hogy a Philips más bajban lévő társainál, például a Sonynál, a Toshibánál vagy a Samsungnál hamarabb kezdett el takarékossági intézkedéseket foganatosítani, aminek eredményeképpen 2008 egészére tartani tudták a 70 euró centes részvényenkénti osztalékot.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent a Philips profitja az első negyedévben
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- A Philips profitja 16-odára csökkent
- A Philips 2,7 milliárd dollárt ajánl az amerikai Genlyte-ért
- Philips harmadik negyedév: tizenkettedére csökkent a profit
- Jó negyedévet zárt a Philips
- Síkképernyős tévé-üzletágát is eladja a Philips
- Philips: majdnem háromszorosára nőtt a profit
- Hárman pályáznak a Philips félvezetőgyártó részlegére
- A Philips 1,3 milliárd dollárért megvásárolja az Intermagnetics-et
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.