Az informatikai költségek csökkentésének tíz szabálya
Sok cég keresi a módját, hogyan lehet a jelenlegi gazdasági helyzetben költségeket csökkenteni. Fontos, hogy az informatikai vezetők elébe menjenek a büdzséről szóló vitáknak, és bekapcsolódjanak a költségcsökkentés tervezésébe. Az egyik alapvető lépés az informatikai stratégia és a 2009-re, valamint 2010-re tervezett beruházások felülvizsgálata. Azért, hogy kiderüljön, mely beruházások jelentenek kimutatható értéket a cégnek, vagy segítik a költségek csökkentését.
Az alábbi Symantec által felvázolt tervek segítséget adhatnak az informatikai költségek csökkentésében, ugyanakkor rámutatnak arra is, hogy az informatika a megoldás lényeges része, nem pedig a probléma okozója:
1. Tárhely visszanyerés (takarékos ellátás)
Az alkalmazások számára alapértelmezés szerint kiosztott tárhely többnyire túl nagy, hiszen azt veszik figyelembe, hogy az idők során nő az adatmennyiség. A tárhely utólagos hozzárendelése pedig bonyolult, vagy akár lehetetlen. Sok esetben viszont az alkalmazásoknak végül is jóval kevesebb tárhelyre van szükségük, mint amennyit eredetileg hozzájuk rendeltek. Van, amikor csak a hozzárendelt tárhely egynegyedét használják.
A Storage Foundation anélkül tudja visszanyerni ezt a nem használt tárhelyet, hogy ehhez le kellene állítani az alkalmazást. A visszanyert tárhely más alkalmazásokhoz használható, így nem kell újabb tároló eszközt vásárolni (takarékos ellátás). Ha az alkalmazások történetesen újra növekedésnek indulnának, leállás nélkül bővíthető a tárhely.
Megtakarítás a beruházásnál: nem kell újabb tároló eszközt vásárolni, vagy kevesebb is elegendő.
Megtakarítás a működési költségeknél: leállás nélkül, gyorsan és könnyen visszanyerhető a tárhely.
2. Virtualizálás
A szervervirtualizálással több rendszer futtatható egyetlen fizikai szerveren. Így kevesebb hardverre van szükség, ezáltal kevesebbet kell beruházásra, energiára és általános működtetésre költeni. A szerver gyorsabban lesz üzemkész.
Megtakarítás a beruházásnál: a szerverek beszerzésénél és a csökkent energiaköltségen lehet takarékoskodni, mivel kevesebb szerverre van szükség. A szervereket is szabadabban lehet megválasztani, amikor a megvásárlásról döntenek.
Megtakarítás a működési költségeknél: A kevesebb szerver kevesebb energiát fogyaszt, és egyszerűbb a kezelésük.
3. Hatékony e-mail archiválás
Az adatok és az e-mailek archiválására többféle jogi irányelv vonatkozik. Mivel az e-maileket és csatolmányaikat a cégen belül gyakran több címzett is megkapja, ezért gyakran több példányban archiválják őket. Ez jelentősen megnöveli az adatmennyiséget.
Az olyan e-mail- és tartalomarchiváló megoldások, mint a Symantec Enterprise Vault 8 lehetővé teszik a strukturálatlan adatoknak a cég egészét átfogó archiválását, kezelését és áthelyezését. Az Enterprise Vault 8 a fájlokat csak egy példányban tárolja, azonban lehetővé teszi, hogy a levelezőprogramok azokat ugyanúgy érjék el, mintha közvetlenül a saját mappában lennének. Ezzel csökkenthető az archiválás költsége. A különböző saját Exchange mappák egyesítésével a Symantec Enterprise Vault 8 csökkenti az újabb Microsoft Exchange vagy IBM Lotus Notes változatokra való átálláshoz szükséges időt.
Megtakarítás a beruházásnál: nem kell újabb tároló eszközt vásárolni, vagy kevesebb is elegendő. Figyelemre méltó a költségcsökkenés az e-mailalkalmazások korszerűbb változatra cserélésénél.
Megtakarítás a működési költségeknél: gyorsabban megtalálhatók a fájlok. Kevesebb adatot kell kezelni. Csökken az energiaköltség.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.