Leépítések az alaplapgyártóknál
A fogyasztóknál tapasztalható visszafogott vásárlókedv a gazdaság minden területére kihatással van, az építő- és autóipar után most már az elektronikai cikkek gyártói is kénytelenek az életben maradásukat garantáló megszorító intézkedéseket bevezetni. Az Intelt és az AMD-t most követi az MSI és az Asus, mely vállalatok szintén leépítésekre készülnek. A Digitimes értesülései szerint előbbi világszerte ezer alkalmazottat készül az utcára tenni, míg utóbbi közel 500 ember felmondólevelét készíti elő, ami mindkét vállalat esetében a létszám 10%-át jelenti. A cél a kiadások leszorítása, habár az MSI egyik képviselője hozzátette, hogy a jelenlegi leépítés része a cég üzletpolitikájának.
A piacvezető gyártók közül már csupán négy maradt életben, másfél hónappal ezelőtt az Abit beszüntette az alaplapgyártást, a szakértők meglátása szerint pedig rövidesen egy újabb vállalat is csődöt fog jelenteni, mivel a piac nem bír el ennyi szereplőt - hogy melyik lesz az, azt még nem tudni. A Gigabyte azonban bizakodó a jövőt illetően, és egyelőre nem tervezi a munkásállomány kurtítását sem.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilról túlhajtható Asus alaplap
- Asus X58-as alaplap nagy számítási teljesítményhez
- Már az új AMD processzor érkezése előtt kaphatók az AM3 alaplapok
- Érkeznek az első Core7i alaplapok
- Kétféle memóriát fogadó P45-ös MSI alaplap
- Új Intel P45-ös alaplapok
- Atom processzoros MSI Wind alaplap
- A Gigabyte bocsánatot kért az Asustól
- Az Asus perli a Gigabyte-ot
- A Bearlake csúcsa
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.