Napcella-borítású elemek
Sokan azt gondolják, hogy a napcellák feltalálása és első gyakorlati hasznosításuk óta nem sok változott ezen a területen. Ez azonban korántsem igaz. A legnagyobb gyártók, köztük több japán elektronikai óriás hatalmas összegeket fektet be évek óta a fejlesztésekbe. Ennek következtében a hatásfok folyamatosan javul, és már 40 százalék közelében jár, ami nagyon jó értéknek számít. Változott azonban cellák mérete, súlya és kezelhetősége is, és ma már beszerezhető flexibilis változat is.
Knut Karlsen, a nagyon egyszerű, mégis eddig soha meg nem valósított ötlet atyja éppen egy ilyen napcella film próbapéldányából indult ki, és többi összetevő már a szó szoros értelmében a fiók aljáról került elő. Ilynek például a fémtartalma miatt vezetőképes ezüstszínű filc, vagy egy régi törött Canon optika belső fémgyűrűje. Karlsen egy közönséges C méretű NiMH újratölthető elemet borított be napcella-fóliával, és némi szerelés után már kész is volt az öntöltő elem. Az ötlet igen praktikusnak tűnik, és a jelek szerint a megvalósítás sem nehéz, így könnyen megeshet, hogy néhány év múlva teljesen megszokott lesz a boltok kínálatában az olyan akku, melyet csak ki kell tenni egy kicsit az ablakba, ha úgy érezzük, hogy kezd lemerülni.
Kapcsolódó cikkek
- Drágulnak a notebook-akkuk
- Akár 20 évig is működhetnek az új lítiumakkuk
- Tartósabb akku-cellák a Panasonic-tól
- Panasonic akku egy teljes ház áramellátására
- Laptop-akkukat hív vissza a Packard Bell
- Akkumulátorok papírból
- Elem nélküli távvezérlő
- Kütyütöltő télikabát
- Új találmány a lítium akkumulátorok robbanása ellen
- Áramütést okozhatnak egyes Nokia töltők
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.