Web 2.0 - a szükséges jó
Szalad-e és merre szalad tovább az on-line szolgáltatók szekere, mit csinál otthon a négy fal között a magyar internethasználó, hogy mégis közösségben érezze magát és miért jelentette az LSD ugyanazt az embereknek a hatvanas években, mint az internet a kilencvenes években – erre és számos más kérdésre kereste és adta meg a választ Magyarország első BarCamp konferenciája a Gerbeaud Házban 2009. március 3-án.
Az internet inspirál, meghatározó élményt nyújt a nap bármely szakában, úgy, ahogyan a hatvanas években tette azt az LSD – mondta Ernst-Jan Pfauth, aki saját bevallása szerint sosem használt tudatmódosító szert. A thenextweb.com fiatal szakembere szerint a hatvanas években a szexuális szabadság, a béke és az emberi egyenlőség megvalósítására törekvő hippik jelképezték a társadalomban azt a réteget, amit a kilencvenes években az internetfelhasználók. A kilencvenes évek végén kezdődött egy forradalom, amely ezekben a percekben is tart és tetten érhető a blogokban, a közösségi oldalakon, a videómegosztókon és minden olyan internetes lehetőségben, melyet ma web 2-esnek nevezünk.
Az internet fejlődésének fő irányvonalát az innováció adja, amely mindig valahol máshol jelentkezik – fogalmazta meg a konferencián Drajkó László, a Microsoft Magyarország ügyvezető-igazgatója. Az on-line szolgáltatók alakulása és folyamatos fejlődése a felhasználók elvárásai szerint történik. A felhasználó ugyanazt akarja a szolgáltatótól, amit a szolgáltató a technológiai fejlesztőtől: minél olcsóbban vagy lehetőleg ingyen a legtöbbet kapni.
Csiszár Dénes a Web2-re épülő marketing kampány költségeit és hasznát boncolgatva mutatott rá azokra az értékekre, amelyekből egy cég hasznot remélhet webes kampány alkalmazásával. A webstratégiai tanácsadó workshopján a közönség adta meg a választ: egy web2-es technológia is működhet gazdaságilag sikeres platformként (pl: iWiW), még akkor is, ha Magyarországon még nem minden esetben megfelelőek a piaci körülmények.
A weboldalak látogatottsága mellett fontos szempont az is, hogy mennyi időt tölt el egy felhasználó az adott site-on, hányszor tér vissza és milyen gyakorisággal teszi azt – sorolta a méltánytalanul elhanyagolt és alig mért tényezőket a Microsoft szakembere, majd hozzáfűzte: lényeges szempont, hogy mekkora a visszhang, milyen erős hatást vált ki az emberekből egy szolgáltatás, függetlenül attól, hogy pozitív vagy negatív a fogadtatása.
Az első BarCamp konferenciája a kor legfrissebb vívmányait is bemutatta az érdeklődőknek. A bináris audió és vizuális tartalmak visszakereshetőségét ismertette Tompa Tamás, a Digital Natives szakembere. Megyeri Tibor, a T-Home marketing vezetője szerint a tévénéző már rég fellázadt, átvette az irányítást a készülék felett és már rég nincs kiszolgáltatva a műsorszolgáltatóknak, amikor az aktív szabadidőeltöltést szervezi.
Gazdasági válság ide vagy oda, az on-line média pörög, utat tör magának. A médiapiaci torta egyre kisebb lesz, ebből a kisebb tortából fog még nagyobbat kiharapni az internetes üzletág. A kérdés az, hogy az átmeneti zsugorodás lesz-e akkora, hogy akár az internetes árbevételek is csökkenjenek – magyarázta Gerentsér Imre, a Sanoma Budapest munkatársa a gazdasági válság internetpiaci hatásairól tartott kerekasztal beszélgetésen.
Az „Engedd szabadon és keress pénzt máshol” elv itthon legerősebben a Creative Commons berkein belül érvényesül – mondta Bodó Balázs, aki példaként az Al Jazeera televíziót említette, amely annak érdekében, hogy eljuttassa üzenetét – főként az amerikai közönségnek – a Creativ Commons licencet használja és a világhálón is elérhetővé teszi tudósításait. A szakember kitért arra is, hogy a CC folyamatosan ostromolja a világ vezető filmgyártó és lemezkiadó cégét annak érdekében, hogy a kulturális tartalmak egyszer majd mindenki számára szabadon és ingyen elérhetőek legyenek.
Egy egyszerű szöveg on-line változatától a web eljutott oda, hogy önálló, lélegző lénnyé vált, melyet etetni kell és törődni vele – mondta Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom Nyrt. elnök-vezérigazgatója, hozzátéve: olyan világban élünk, amelyben minden és mindenki kapcsolódhat egymáshoz, egy folyamatosan megújuló találmány, az internet réven.
A BarCamp konferencia közel negyven előadásának sikereire alapozva a szervezők várhatóan jövőre is az ideihez hasonló formában hirdetik meg a Web 2.0 Symposiumot.
A Web 2.0 Symposium konferencia honlapja - http://web24.ap.hu/
Kapcsolódó cikkek
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Háromszázezer forintos tartozás a Facebook-on
- Személyes profiljaik újbóli beállítását kérik a Buzz használóitól
- A Facebook-on bukott le a maffiavezér
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- 15 évet kapott a Facebook-on zsaroló teenager
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Napi 50 millió üzenetet küldenek a twitterezők
- Közel kétszer annyi időt töltünk a közösségi oldalakon
- Ashton Kutcher a Twitteren segít felépíteni az orosz Szilícium-völgyet
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.