Üzleti szoftverek egyetemi együttműködéssel
A Szegedi Egyetemmel közös új szoftverfejlesztési projektbe kezdett a Polygon Informatikai Kft. A kutatás-fejlesztési tevékenységéért az IBM által múlt héten az év üzleti partnerének is megválasztott vállalkozás jelentős potenciált lát a szoros egyetemi kapcsolatokban.
A Szegedi Egyetemmel közösen kezdett új szoftverfejlesztési projektbe az IBM egyik legnagyobb hazai partnere, a Polygon Informatikai Kft. A nemrégiben éppen kutatás-fejlesztési tevékenységéért, az IBM év üzleti partnerének választott cég vezetője, Gál György az együttműködésről kifejtette, a Szegedi Tudományegyetemmel régóta jó kapcsolata van a cégnek, már több közös projekten dolgoztak együtt. Többedmagukkal közösen hozták létre például a Szegedi Szoftveripari Innovációs Pólus Klasztert, mely közös reményeik szerint belátható időn belül egy szoftveripari készségfejlesztési, képzési és kutatóközpont létrejöttéhez vezet majd.
Jó példa a gyümölcsöző közös munkára a legutóbb elindított JAVA alapú innováció. Ennek révén különböző vállalati rendszerek, levelező és más alkalmazások böngészőn keresztül, web2-es lehetőségekkel kiegészítve állnak majd a felhasználók rendelkezésére. Az IBM WebSphere Portal környezetre épülő új megoldás nemcsak a vállalati rendszer távoli elérését biztosítja majd, hanem egyetlen felhasználói felületbe integrálja a céges szoftverek, az internet és az intranet használatát. Az együttműködés eredményeként nagyon magas szakmai színvonalú, üzletileg közvetlenül hasznosítható tudás jön létre.
A Polygon a felsőoktatási együttműködéseknek köszönhetően kiváló szakembereket, innovatív elméket vonhat be számos projektbe Szeged mellett a pécsi, debreceni és budapesti intézményektől is. Az egyetemeknek ahhoz, hogy innovációs pályázaton indulhassanak, szüksége van versenyszférában dolgozó partnerre, amely a közös pályázatokhoz képes biztosítani a saját erőt és a valós tesztelési környezetet, piaci hasznosulást. Ráadásul mindig az „életből”, ez esetben az üzleti életből érkeznek azok a kihívások, melyekre a különböző fejlesztések reagálnak. A magyar vállalat ezt a közvetítő szerepet tölti be, miközben az egyes projektekben jelentős anyagi felelősséget, kockázatot is vállal − mondta az igazgató.
Kapcsolódó cikkek
- Szoftverfejlesztés uniós támogatással
- Virtuális workshop a szuperportálról
- Nemzetközi piacokra fejleszt szoftverfejlesztő szoftvert a Polygon
- Backup helyett lesz, ami lesz
- Új, informatikai doktori iskola indult Szegeden
- Mobilterminál-rendszert fejleszt egy magyar cég
- Tanulj szerepjáték közben vállalatirányítást!
- Az állam is százmilliókat takaríthatna meg a szervervirtualizáción
- SAP vizeken az IBM-szakértő Polygon
- Hálózati titkosítót fejlesztett ki egy magyar cég
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.