Kiosztották az első keresőmarketing-specialista okleveleket
A százórás képzést elvégző hallgatókat többek között Damjanovich Nebojsa tanácsadó és tréner, Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője, Sziebig Péter, a Klikkmánia tanácsadója, illetve Kálmán Tamás, az Etarget magyarországi képviselője tanította, a gyakorlati életből vett példákkal.
A keresőmarketing-specialista az elkövetkező évek egyik legkeresettebb informatikai állásának ígérkezik. Az Egyesült Államokban ez a munkakör a legjövedelmezőbb az IT fejlesztői, kreatív szakmán belül. Itthon kifejezetten hiány van az erre a területre specializálódott szakemberekből.
A képzés résztvevőinek egy része jelenleg is online marketing területen dolgozik, mások keresőmarketing szakemberként szeretnének dolgozni. A végzettek interaktív vagy klasszikus médiaügynökségekben, vállalati keresőmarketing-menedzserként, website-fejlesztő cégekben és tanácsadó cégekben tudnak elhelyezkedni.
A program moduljai: keresőmarketing a reklámban, website-ok optimalizálása keresőkre, linkkapcsolatok építése, médiatervezés és vásárlás a keresőkben, PPC és CPM reklám a tartalmi hálózatban, PPC reklámkampányok optimalizálása, megtérülések modellezése a keresőmarketingben, illetve szemantikus web.
A Google 2008-as világméretű vetélkedőjén a tatabányai Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának diákjai 600 csapat közül bekerültek az európai, közel-keleti és afrikai régió három legjobbja közé. (Felkészítő tanár: Damjanovich Nebojsa.) A versenyen 47 ország 1650 csapatának mintegy 8500 diákja küzdött egymással.
A feladat egy közepes vállalkozás internetes látogatottságának felfuttatása a Google AdWords programjával. Az európai, közel-keleti és afrikai régióban a Berni Egyetem csapata teljesített a legjobban, az amerikai régió győztese a Pennsylvaniai Állami Egyetem csapata lett.
Kapcsolódó cikkek
- A Google-titok tudója Budapesten
- A digitális táblák beszerzése még az idén befejeződhet
- Mobilfotóról is fordít a Google
- Sun specializációk és oktatási anyagok az Oracle PartnerNetwork-ben
- Legbiztosabb a még nem is létező szakma
- Jövendőmondó cégbe invesztál a Google
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Virtuális billentyűzet segíti a Google használóit
- Egységes digitális tananyag informatikus hallgatóknak
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.