Okostelefonok: 10 százalék fölött az iPhone, ismét visszaesett a Nokia
Az Apple az iPhone 3G révén a 2007-es 5,2 százalékról 2008 végére 10,7 százalékra növelte részesedését az okostelefonok piacán, míg a Blackberry készülékeket forgalmazó Research in Motion tavaly év végére 19,5 százalékot szerzett, szemben az egy évvel korábbi 10,9 százalékkal. A leglátványosabb, 138 százalékos forgalomnövekedést egyébként a Samsung produkálta a maga okostelefonjaival egy év alatt, azonban így szerzett 4,2 százalékával nem sikerült utolérnie az első Android mobilt gyártó HTC-t, amely 4,3 százalékos részesedéssel zárt 2008 végén.
Eközben az ágazat nagy vesztese a Nokia lett, amely 2007-ben még a világszerte eladott okostelefonok 50,9 százalékát gyártotta és forgalmazta, tavaly év vége felé azonban már csak 40,8 százalékot. Ebben szerepe lehet annak, hogy a finn mobilóriás ismét egy kicsit későn követte a divatot, és jóval a többiek után, 2008 végén hozta csak forgalomba első érintőképernyős készülékét, az 5800 XpressMusicot, ráadásul akkor is meglehetősen korlátozott formában. Hasonló történt korábban a széthajtható mobilok és más újdonságok esetében is, igaz a hatalmas tervezési és gyártási háttérkapacitásnak hála eddig a legtöbb esetben sikerült ledolgozniuk a hátrányt.
Kapcsolódó cikkek
- Jön az első Symbian 3 alapú mobiltelefon
- Árakat csökkent a Nokia, késik az új Symbian szoftver
- Visszaköveteli az Apple a 4G iPhone elveszett prototípusát
- Kocsmában bukkantak rá a legújabb iPhone-ra
- Nokia C3, C6, E5: Középpontban az üzenetküldés és a közösségi kapcsolatépítés
- Pénzt ígér az iPhone-elhagyóknak a T-Mobile USA
- A világ legtökéletesebb okostelefonja
- A korábban becsültnél nagyobb a mobiltelefonok világpiaca
- Bemutatkozott a Nokia C5
- A Nokia hivatalosan elismerte, hogy csalódást okozott az N97-tel
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.