Telefonon is lehet adóügyeket intézni júliustól
Telefonon is intézhetők egyes adóügyek július 1-jétől ügyfélazonosító számmal - az erről szóló a pénzügyminiszteri rendelet a csütörtöki Magyar Közlönyben olvasható.
A pénzügyminiszteri rendelet felsorolja azokat az ügyeket, amelyeket telefonon is lehet intézni. Ezek a következők: folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közti átvezetés, hibás bevallással kapcsolatos tájékoztatás, változás bejelentés intézése, az adózónál ellenőrzést végző APEH alkalmazott személyazonosságának és a megbízólevele érvényességének ellenőrzése.
Az ügyfélnek először azonosító számot kell kérnie. Ez beszerezhető elektronikusan a központi rendszeren keresztül, vagy papír alapon is kérhető az adóhatóságtól. Az azonosító szám mellett közlik az ügyféllel annak alkalmazhatósági idejét, továbbá az ügyfélnek - aláírt nyilatkozattal - vállalnia kell, hogy az adóhatósággal folytatott beszélgetését rögzítik.
Kapcsolódó cikkek
- Ellenőrizni kell a nyomtatványok kitöltésére használt számítógépeket
- Uniós forrásból fejlesztik az APEH informatikai rendszerét
- Egyszerűsödik a vámügyintézés a fejlesztések révén
- Vezetőcserék az APEH SZTADI-nál
- Tender adóalany-centrikus adatszolgáltatási modellre
- Országos konferenciasorozat a szoftverek számviteléről és a szoftverellenőrzésről
- Elektronikus visszaigazolás a felajánlott 1 százalékról
- Az APEH-nél már működik. Az okmányirodákban miért nem?
- Visszaélésre ad lehetőséget az APEH internetes árverése
- Ingóságok elektronikus árverésének szabályai
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.