Új alkalmazások az iWiW-en
Tizenhét másik újdonság mellett, holnaptól kipróbálhatók az iWiW Fejlesztői Verseny győztesei – az Egymás szemében (Pfenninberger Ádám), az iWorld (Körmendi Gergely) és a Petfarm (Kispál István) - a közkedvelt közösségi portálon. Félszáz alkalmazás nevezett az év elején meghirdetett megmérettetésre. Az értékelés szempontjai között szerepelt, hogy egy-egy fejlesztés mennyire közösségi, hasznos, önkifejező, motiváló a visszatérésre, letisztult, vagy éppen szórakoztató.
Az Origo Zrt. fejlesztői versenyt hirdetett, hogy ösztönözze azokat a kreatív elméket, akik képesek hasznos, újszerű vagy szórakoztató alkalmazásokat készíteni az iWiW alapjaira építve. A pályázat címe: „Keressük a 3 legizgalmasabb fejlesztést!” volt, amelyre a pályamunkákat 2009. január 15-étől várta a verseny szakmai zsűrije a http://dev.iwiw.hu portálon. A beérkezett fejlesztések elbírálásánál kiemelt szempont volt az ötletesség, a design, a technológiai megvalósítás és a közösségi funkciók kihasználása. A zsűri által legjobbnak ítélt három alkalmazás fejlesztője egyenként félmillió forint pénznyereményben is részesült. A megmérettetésen magánszemélyek, csapatok, de akár cégek is indulhattak, a feltétel csupán egy működő, önállóan készített alkalmazás benevezése volt. Az iWiW-re programozott alkalmazások a szabványnak köszönhetően további oldalakon is hasznosíthatók.
2008. december 4-én nyílt meg a lehetőség a fejlesztők számára, hogy olyan külső szolgáltatásokat, ötleteket, kiegészítéseket fejlesszenek, amelyek kihasználják a legnagyobb hazai kapcsolati hálóban rejlő erőt. Közel négymillió iWiW felhasználó számára tehetik ismertté szolgáltatásaikat programozók, webes alkalmazásokat működtető vállalkozások. Az OpenSocial szabvány alapján kialakított interfészen keresztül külső alkalmazások illeszthetők a közkedvelt közösségi portál felületébe. A széles körben alkalmazott nemzetközi sztenderd - mint „csatolófelület” - folyamatos korszerűséget és rugalmasságot biztosít. A holnap megjelenő sokszínű, többrétű, szórakoztató alkalmazások számtalan új felhasználási élményt nyújtanak – pl.: játékokon, közösségi szolgáltatásokon keresztül –, mindezt úgy, hogy használatuk továbbra is a felhasználók egyéni döntésén alapul.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilfotóról is fordít a Google
- A közösségi média kihívás a hírügynökségek számára
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Virtuális billentyűzet segíti a Google használóit
- Online iTunes-t tervez az Apple?
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- 25 ország blokkolja a Google szolgáltatásait
- Több száz milliárd szóból tanul fordítani a Google
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.