Nem vált preferenciává az információs társadalom fejlesztése
A most negyedik alkalommal elkészített tanulmány szerint továbbra is követő jellegű információs társadalom a magyar; noha az utóbbi évben tovább erősödött az alulról építkező információs társadalom, fokozódott a civil társadalom reflexivitása, ez a folyamat csak ritkán találkozik az állami és a piaci kezdeményezésekkel.
"Általánosságban megállapítható, hogy az államigazgatás, a piac, a civil társadalom és a tudomány szereplőinek az együttműködése, feladatmegosztása, kommunikációja sajnos változatlanul hiányos" - jegyzik meg, szorgalmazva e területen a komolyabb állami szerepvállalást, a gazdaság és a lakosság új technológiák iránti fogékonyságának fokozását és a lakosság idősödése által felvetett kérdések mihamarabbi megválaszolását.
Egyben annak fontosságát hangsúlyozzák, hogy 2010-re ugorjon a tavaly év elején tapasztalt arány kétszeresére, azaz harminc százalékra a szélessávú internet hazai elterjedtsége, valamint legyen a mainál több és szélesebb körben elérhető elektronikus közszolgáltatás.
Kapcsolódó cikkek
- Virtuális falu lesz Ivád
- Augusztus 20-ával debütál a kormány Facebook- és Twitter-profilja
- Az MMKlaszter az idén 20 milliárd forint forrás felhasználását tervezi
- Portugália tanít az információs társadalomra
- Hátrányban a fejletlen e-közigazgatási rendszer miatt
- Az előremenekülés útja az információs társadalom?
- E-Magyarország, e-kormányzat: párbeszéd a válsághelyzetről
- Díjbeszedő - több mint 50 ezren használnak e-számlázást
- Szélessávú internet-hálózat épült ki Csongrád megye északi részén
- Informatikai rendszer a Homokháti Kistérségben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.