Elektronikus polccímke garantálja az árakat Biatorbágyon

forrás Prim Online, 2009. május 30. 08:49

A CBA Krupp biatorbágyi üzletében teszt jelleggel bevezették az elektronikus polccímkét. A tesztidőszak alatt az édességrészleg látták el közel 800 darab normál méretű digitális polccímkével.  Két hónapon keresztül vizsgálják a CBA munkatársai a vásárlók visszajelzéseit, az árváltozások sikerességét és a kétféle sín strapabíróságát, praktikus kezelhetőségét.

Az árfolyam-ingadozások miatt az árak gyakran változnak, így előfordult, hogy a papírcímkén nem a megfelelő ár szerepelt, vagy akár a sok csere miatt nem is volt papírcímke kihelyezve. Statisztikák bizonyítják, hogy a vásárlók 15%-a nem veszi meg a terméket, amennyiben nincs a polcon a termék ára, és 6%-ban nem megfelelő ár szerepel a terméknél. Az eltérő árak miatt hetente több vásárlói konfliktus alakul ki a pénztáraknál, amely átlagban 10 percet vesz igénybe, és a panaszkodó vásárló szavait egy felgyülemlett sor hallgatja. Így hosszú távon a vásárlói bizalomvesztés bevétel kieséssel jár. A helyzet még rosszabb, amennyiben a panaszkodó vásárló és a fogyasztóvédő egyazon személy.

A Pricer rendszernek köszönhetően az édességrészleg árellenőrzése napi 1 perc munkát igényel. A webes felületen, ami akár a központból is elérhető, az üzletvezető meg tudja nézni, hogy a polccímkék sikeresen megkapják-e a az árakat. Ha bármi oknál fogva a digitális címke nem küld visszaigazolást  - jó például erre, hogy az egyik kolléga a zsebében felejtette a polccímkét - , akkor a keresendő címkék listája egy letölthető, kinyomtatható listán megtekinthető.

A CBA Krupp üzletében az akciós édességek címkéi pirosan villognak, és az alfanumerikus mezőben megjelenik az „akció” felirat, így sokkal jobban kihangsúlyozva az akciót. Távirányító segítségével lekérhetőek olyan információk, amelyek a bolt működtetését könnyítik meg: készlet, napi értékesített mennyiség, 3 napi értékesített mennyiség.

A technológia terjedését bizonyítja, hogy a Szintézis ZRt. a tavalyi év folyamán elsőként Magyarországon már több üzletben is bevezette az elektronikus polccímke rendszert, így ma már megtekinthető három Praktiker üzletben, két CBA-ban és egy gyógyszertárban is.

Kulcsszavak: kereskedelmi forgalom

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01