Figyelik a népszerű honlapok szerződési feltételeit
A TOSBack.org az Electronic Frontier Foundation személyiségi jogokat védő szervezet által létrehozott honlap. Fejlesztői különösen büszkék arra, hogy a szolgáltatási és szerződési feltételekben létrejött változtatásokat pár órás időintervallummal fel tudja dolgozni. A honlap régi és új szerződési feltételeket egymás mellé rendezi, összehasonlítja ezeket és jelöli a változtatásokat - olvashatjuk a Physorg portálján. Már két tucat honlapot ellenőrzése alá vont a cég, de a jövőben még több hagyományos, vagy internetes bank, televíziós társaság és más cég is számíthat az ellenőrzésekre.
Tim Jones, az Electronic Frontier Foundation technológiai igazgatója azt reméli, hogy ezzel a honlappal a jövőben el lehet majd kerülni az olyan kínos személyiségjogi ügyeket, mint amellyel Facebooknak kellett szembenézni még februárban. A Facebook szerződési feltételeiben való változtatással akkor senki sem foglalkozott, ám hamarosan kitört a botrány, mert az új rendelkezés szerint a felhasználók által feltöltött tartalommal a cég korlátlan ideig rendelkezhetett volna. Végül a Facebook vezetősége azt találta ki, hogy a felhasználók szavazzanak az újabb szerződési feltételekről, amely szerint ők a saját magukról megadott információk birtokosai, és nem a Facebook. Az új szerződést egyöntetűen szavazással elfogadták.
Ugyanakkor Jones szerint a Facebook csak a kivétel, amely erősíti a szabályt, ugyanis a legtöbbször az a jellemző, hogy a honlapok állandóan változtatják a szerződési feltételeiket és erről gyakran még csak nem is szólnak a felhasználóknak. "A szerződési feltételek egyértelműen rendkívül fontosak mind a honlapok, mind a felhasználók számára, hiszen ez szabályozza a kapcsolatrendszerünket minden weblappal. Ugyanakkor szinte senkinek sincs ideje, vagy kedve zeket végigolvasni" - magyarázta Jones. A TOSBack.org arra törekszik, hogy a nagyközönség végre megértse: ez igenis nagyon fontos lenne, hiszen ezek a szerződések a felhasználó jogait és lehetőségeit is nagymértékben érintik - tette hozzá.
Kapcsolódó cikkek
- Amerikában a kiberkalózok a közösségi oldalakon támadnak
- A Google-titok tudója Budapesten
- Mobilfotóról is fordít a Google
- 24 órán belül már a második támadás a Facebook-felhasználók ellen
- Kijavították a bizalmas adatokat kiszolgáltató hibát a Facebookon
- Jövendőmondó cégbe invesztál a Google
- Nyáron nyitja digitális könyvesboltját a Google
- Virtuális billentyűzet segíti a Google használóit
- Elássa a csatabárdot a Google és a német kormány
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.