A Birdcom Kft. az Externet Nyrt. többségi tulajdonosa
A Birdcom Tanácsadó Kft. 76,83 százalékos részesedést szerzett a tőzsde "B" kategóriájában jegyzett Externet Nyrt.-ben - közölte az Externet a Budapesti Értéktőzsde honlapján pénteken.
A vevő az Externet korábbi főtulajdonosától, a szintén tőzsdén szereplő econet.hu Nyrt.-től vásárolta meg az üzletrészt. A részvényátruházási szerződés június 9-én lépett életbe, ezzel az econet.hu tulajdona nullára csökkent.
A cégadatok szerint a vagyonkezeléssel foglalkozó, 3 millió forint törzstőkéjű Birdcom Kft. három magyar magánszemély tulajdonában van. Egyikük László Géza, az Antenna Hungária és a Danubius Rádió korábbi vezérigazgatója.
Korábbi közlés szerint az Externet vételárának alapösszege 520 millió forint. A vevő az alapösszegen felül további, kiegészítő vételár fizetésére lesz köteles, amennyiben 2009-ben az Externet bizonyos gazdálkodási mutatói adott feltételeknek megfelelnek. A kiegészítő vételár az Externet 2009. évi, nemzetközi számvitel (IFRS) szerint konszolidált EBITDA (kamat-, adófizetés, és értékcsökkenési leírás előtti) eredményének az 50 százaléka lehet.
Az econet cégcsoport a részvényátruházással mentesül mintegy 600 millió forint bankhiteltől, mintegy 100 millió forint egyéb hiteltől, valamint az Externet Nyrt. működésével kapcsolatban vállalt háttérgaranciáktól.
Az Externet további tulajdonosai a Vivacom Kft. 12,69 százalékkal és a Kraft Invest Kft. 10,14 százalékkal.
Kapcsolódó cikkek
- Az econet.hu projektcége aláírta az Exit megvételéről a szerződést
- Továbbgörgette saját részvény vételi opcióját az econet.hu
- Externet-Enternet egyesülés: lehetséges a nyereség növelése
- Az Externetre tett vételi ajánlathoz hiánypótlást kért a felügyelet
- A PSZÁF felfüggesztette az Externetre adott vételi ajánlat elbírálását
- Externet: 545 forintos nyilvános vételi ajánlat
- Az econet.hu eladta az Externetet
- Eladja az econet.hu az Externetet
- Összeolvad az econet.hu három leányvállalata
- Externet: 73,3 millió forintos profit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.