Válaszok a válságra: pozícióvédelem, ügyfélvesztés-minimalizálás

forrás Prim Online, 2009. június 21. 07:54

Egy a napokban kiadott kutatás szerint a gazdasági recesszió miatt a magyar nagyvállalatok 10-20, de esetenként akár 50 százalékkal is kevesebbet költenek informatikai hálózatuk működtetésére és fejlesztésére, mint korábban. Ám a kutatás arra is rámutatott, hogy a mérséklés, vagy egyáltalán a beruházások elhalasztása elsősorban a vállalat hardver-infrastruktúráját érinti, kevésbé a szoftverfejlesztést. Ez logikus döntés, hiszen a mai helyzetben a cégek egyik előremenekülési lehetősége helyzetük újrapozícionálása, működési területük, preferenciáik átgondolása.

Fennmaradás, újrakezdés

Jelenleg a kereslet csökkenésével még jobban kiéleződött a verseny a vállalatok között. Hogy fennmaradhassanak és a válság utáni világban előnyös helyzetből indulhassanak, olyan fejlesztéseket hajtanak végre, illetve olyan intézkedéseket hoznak, amelyek egyrészt védik a már meglévő pozícióikat, csökkentik a veszteségeiket, valamint növelik a hatékonyságukat és a termelékenységüket. Másrészt növelik az ügyfél-elégedettséget, megpróbálják az ügyfélvesztést a legkisebbre csökkenteni, ha már új ügyfél nem jelenik meg a piacon – vázolja a tipikus megoldásokat Tóth Szabolcs, az Alvicom vezető munkatársa.
Egy pénzintézetnél például a fejlesztés révén hatékonyabbá tehető a követeléskezelő rendszer, vagy bevezethető egy fejlettebb minősítési rendszer a hitelek bírálatához. A rendelkezésre állás és a minőség növelése – azaz a tesztelés erősítése – segít az ügyfelek megtartásában, versenyelőny szerzésében, hiszen manapság mindenki sokkal szigorúbban megnézi, mire költi a pénzét. Egy nem megfelelően tesztelt megoldás azonban jelentős kockázatokat rejt magában, negatív hatással lehet akár az egész vállalat megítélésére, sőt akár a teljes működésére is.

A tesztelés haszna

A tesztelés hasznának meghatározásánál azt kell figyelembe venni, hogy a hatékony tesztelés mennyire növeli a rendszer rendelkezésre állását, és mennyire csökkenti a fejlesztés élesbe állításának kockázatát. Például ha egy adott beruházás, fejlesztés esetében gyors megtérüléssel számol a vállalat, nyilvánvaló, hogy ez csak igen magas rendelkezésre állás, valamint teljesítmény és minőség mellett valósulhat meg. Ez esetben a megfelelő tesztelés elmaradása növeli annak kockázatát, hogy a cég nem tud időben piacra lépni az új fejlesztéssel, vagy nem tudja az elvárt szolgáltatási szintet nyújtani a rendszer, emiatt a megtérülés későbbre tolódik, esetleg elmarad a várt profit. A számítás során akár funkciónként becsülhető, mérhető, hogy adott funkció nem megfelelő működése miatt elmaradt szolgáltatás, vagy elveszett ügyfél várhatóan mennyi bevételkiesést jelent, és ennek megfelelően kimutatható, hogy milyen mélységű tesztelés az, amelynél megtérül a beruházás. Ezt követően a tesztelés ára a fejlesztéshez hasonló módon viszonylag pontosan kalkulálható, adott célok, prioritások és kockázatok figyelembevétele mellett meghatározható a szükséges erőforrás-, eszköz- és időigény.

Tesztelés külső szakértőkkel

A jó minőségű szoftverek fejlesztésének ma már egyre hangsúlyosabb és kritikusabb részfeladata a tesztelés. Több lehetőség is adódik a tesztelés hatékony végrehajtására. Ahol a tesztelési feladatok hosszú távon egyenletes ráfordítást igényelnek, ott jellemzően belső csapatot hoznak létre és működtetnek. Azon vállalatoknál, ahol a kapacitásigény változó, sokan választják a teljes tesztelés – mint szolgáltatás – kiszervezését. Érdemes megfontolni a két megoldás ötvözését is, amikor hosszú távon egy kisebb, belső tesztcsapat működtetése mellett külső, professzionális tesztelési szakértőket vesznek igénybe. Ugyanis vannak időszakosan felmerülő, viszont nagy szakértelmet igénylő tesztelési feladatok, mint például a teljesítménytesztelések vagy komplexebb fejlesztési projektek tesztelési problémáinak megoldása – magyarázza Tóth Szabolcs.
Mindenképp érdemes megbízni egy professzionális, független céget, amelyik megfelelően elvégzi, illetve koordinálja a tesztelést, de emellett munkája során egyenlő távolságot is tart a fejlesztési folyamat minden egyes érintettjétől, kezdve a megrendelőtől a hardver- és a szoftverszállítóig. A független tesztelő bevonása mindenképpen a fejlesztés javát szolgálja, mert a keletkező érdekütközéseket, problémákat objektíven tudja kezelni. A professzionális, független tesztcsapat másik nagy előnye az a széles körű tapasztalat és látásmód, amely a több különböző ügyfélnél végzett munka során alakult ki, illetve az a képesség, hogy az iparági jó gyakorlatokat hatékonyan fel tudja használni az adott probléma megoldásában.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01