Magyar diákok nyerték a 2009-es ThinkQuest nemzetközi weboldalépítő versenyt
A Bornemissza Péter Gimnázium Alapfokú Művészeti és Általános Iskola helyi diákjai „Csokoládészimfónia” nevű weboldalukkal nyerték meg a 15 éven aluliak kategóriájának versenyét. A honlapon különböző oldalakról mutatták be a csokoládét a kakaófa növekedésétől kezdve a csokoládé történetén és készítésén, valamint élettani hatásain és művészetekben történő megjelenítésén át sok-sok ínycsiklandó receptig.
A győzteseket 83 ország 955 csapata közül választották ki. A legjobbak a következő országokból kerültek ki: Ausztrália, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, India, Kína, Magyarország, Olaszország, Pakisztán, Szingapúr és Törökország.
A csapatoknak mintegy nyolc hónap állt rendelkezésükre a kutatómunka elvégzéséhez és a weboldal elkészítéséhez. Önkéntesekből álló nemzetközi zsűri tekintette meg a pályamunkákat, valamint választotta ki a három korcsoport első három helyezettjét és a különdíjasokat. A bírák emellett egy „Általános témaköri díjjal” jutalmazták azt a pályamunkát, amely a legsokoldalúbban mutat be egy globális témakört.
A nyertes weboldalak teljes listája
Kapcsolódó cikkek
- Magyarországi győztes az INFOPROG 2010 versenyen
- X. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny: szlovákoké az előválogató
- 10. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny
- Function 2009 digitális művészeti találkozó és demoscene party
- Újra IBM 48 órás programozó bajnokság
- Svéd siker a 24 órás budapesti programozóversenyen
- 7 milliós összdíjazású Ricoh fejlesztői verseny Magyarországon
- Az Oracle Oktatási Alapítványa versenyt indít
- Google marketingverseny: magyarok a legjobbak közt?
- Tanulj szerepjáték közben vállalatirányítást!
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.