Közösen gyárt optikai lemezeket a Sharp és a Pioneer
A hír már áprilisban felröppent a sajtóban, most azonban hivatalosan is megerősítették. A kiadott közlemény szerint a vegyes vállalat az eddiginél kedvezőbben ki tudja majd használni a két társaság menedzsment-erőforrásait, illetve hozzásegítheti őket ahhoz, hogy tért nyerjenek ezen a fontos piacon, ahol különösen a Blu-ray technológia jövője lehet ígéretes. A közös cég nemcsak optikai lemezeket, hanem számítógépes meghajtókat, illetve asztali lejátszókat és felevőket fog fejleszteni és gyártani. A két tulajdonos összesen 6 milliárd jent (kb. 12 milliárd Ft) ruház be és a Pioneer lesz 66 százalékkal a többségi, míg a Sharp 34 százalékkal a kisebbségi tulajdonos. A vegyes vállalat október elsején kezdi meg hivatalosan a működést.
A két érdekelt japán cég közül különösen a Pioneer jár elöl a Blu-ray technológiában: a társaság tavaly nyáron például egy olyan Blu-ray kéklézeres optikai lemezt fejlesztett ki, amely 16 adattároló rétegen összesen 400 gigabájt adatot képes raktározni. Az ilyen jellegű termékek persze korántsem a hétköznapi felhasználók számára készülnek, mindenesetre a megoldás így is jól alátámasztja, hogy a vállalat milyen komolyan veszi a Blu-ray fejlesztéseket.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp tévék RGBY technológiával, rekord alacsony fogyasztással
- Sharp 3D mobilkijelzők
- Sharp napelemgyár kezdi meg a működését Japánban
- 1 terás laptop HDD a Toshibától
- Sharp LCD tévék: új technológia, élethűbb szinek
- YouTube feltöltés egyetlen gombnyomással - az új Toshiba Camileo kamerákkal
- Megint árkartell miatt perelnek több elektronikai óriást
- Sharp: öt új "3D ready" projektor
- Satellite U500-1EX: Toshiba notesz érintőképernyővel
- Felszámolja LCD üzletágát a Toshiba?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.