A Vodafone megvenné a Deutsche Telekom brit részlegét
A brit-amerikai Vodafone, a világ legnagyobb bevételű mobilszolgáltatója megvenné a Deutsche Telekom brit mobilszolgáltatóját, a T-Mobile UK-t, jelentette hétfőn a Financial Times bennfentesekre hivatkozva. Egyik cégnél sem kommentálták az értesülést.
A Vodafone-t aggasztják a túltelített brit piacon alacsony tarifák, és hasonló gondjai vannak a T-Mobile UK-nak is. Az első negyedévben éppen a T-Mobile arculatértékének kényszerű, 1,779 milliárd eurós leírása okozott 1,124 milliárd eurós veszteséget adó után a Deutsche Telekomnak. Enélkül az adózott eredménye 655 millió euró lett volna, igaz, az is kisebb az egy évvel korábbi 750 milliónál. Tavaly a Deutsche Telekom adózott eredménye egyszeri tételekkel együtt 1,5 milliárd euróra nőtt a 2007-es 600 millióról, egyszeri tételek nélkül 3,4 milliárd euróra gyarapodott 3 milliárdról.
(A Magyar Telekom Nyrt. 21,5 milliárd forint adózott eredményt ért el az első negyedévben, csupán 2,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, miután tavaly egész évben 54,6 százalékkal 93 milliárd forintra növelte profitját).
Elemzők még így is 3-4 milliárd euróra tartják a T-Mobile UK piaci értékét. A Deutsche Telekom már tavasszal megbízta a JPMorgan bankházat, hogy vizsgálja meg a T-Mobile UK számára adódó lehetőségeket, miután a részleg több éve gyengén teljesít.
Ha az egyesülés sikerül, akkor az új egység, 40 százalékos bevételi aránnyal, magasan vezető lesz a brit mobilpiacon. A jelenlegi piacvezető Q2 - a spanyol Telefónica tulajdonában - piaci részaránya körülbelül 27 százalékos, a Vodafone-é 25 százalékos, a France Télécomhoz tartozó Orange-é 22 százalékos, a T-Mobile UK-é 15 százalékos, a "3"-é - a hongkongi Hutchison Whampoa vállalkozásáé - 8 százalékos.
A brit az egyetlen nagyobb európai piac, ahol öt szolgáltató verekszik az ügyfelekért, és ez rontja az árakat és a profitrést. Ezt a nyomást enyhítené, ha egyesülés révén kevesebb cég maradna a piacon, ehárítva egyszersmind az esetleges kartellgyanúkat is: ahol addig két cég között alkalmasint fölmerülhetett az egyeztetés gyanúja, ott egy cég marad, így a kartellgyanú értelmét veszti, ez a nagy versenynek kitett cégek régi módszere az előre menekülésre.
Lehet azonban, hogy a brit versenyfelügyelet éppen erre tekintettel nem engedélyezi a Vodafone és Deutsche Telekom brit részlegének összevonását, írta a Financial Times, de hozzátette: lehet, hogy mégis engedélyezi, hiszen egy szolgáltató 40 százalékos piaci aránya ma már nem kirívó, ilyen a helyzet Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban is.
Nagy-Britanniában volt már példa versenyhivatali elutasításra, de az már régen volt. A Vodafone 1999-ben megszerezte az Orange-t, ám 2000 végén kénytelen volt megválni tőle, versenyhatósági döntés miatt.
Kapcsolódó cikkek
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Még áprilisban forgalomba hozza a Vodafone a Nexus One-t
- Opera webböngészővel forgalmazza az olcsó mobilokat a Vodafone
- A Deutsche Telekom teljesen felvásárolja a Click&Buy-t
- Vodafone UK: meg nem erősített elbocsátási híresztelések
- Áprilisban jön a Google Nexus One a Vodafone-tól
- Csökkentette negyedik negyedéves veszteségét a Deutsche Telekom
- Vodafone: új generációs IP-gerinchálózat a Ciscótól
- Az adatforgalom bővülése generálja a mobilpiac növekedését
- Vodafone 150: 15 dolláros mobil a fejlődő világnak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.