Új MMKlaszter fejlesztések
Augusztus 27-én két vadonatúj fejlesztést mutatott be Magyarország legnagyobb és egyik legeredményesebb innovációs összefogása, a Mobilitás és Multimédia Klaszter (MMKlaszter). A magyar kis- és középvállalkozások és egyetemek összefogásával kifejlesztett egészségügyi célokat szolgáló ékszercsalád, valamint a mobiltelefonon futó zenehallgató szoftver akár átfogó nemzetközi sikerre is számíthat.
All-Fitt: Egészségügyi megoldás
Ékszerbe ültetett szenzorok segítségével másodpercre pontosan követhetők az ékszer viselőjének bizonyos élettani folyamatai – ez az ötlet adta az AITIA International Zrt., az AperTech Informatikai Kft., az Innomed Medical Zrt., a Médialab Kft. és a MOME Nonprofit Kft. együttműködésének alapját, amely az MMKlaszter segítségével jött létre.
Az öt szervezet közös projektjének célja olyan ékszerként viselhető gyűrűk, karkötők, fülklipszek, órák és testékszerek kifejlesztése, amelyek a beléjük ültetett szenzorok segítségével képesek érzékelni viselőjük testhőmérsékletét, pulzusát, vérnyomását, EKG jelét, vércukor- és véralkohol szintjét, vagy akár az elégetett kalóriák mennyiségét és az UV sugárzás erősségét.
Az All-Fitt termék és szolgáltatás portfólió lehetőséget nyújt az önálló egészséges életmód gyakorlásában és az életminőség javításában a szabadidő sportolóknak, a középkorú és annál idősebb generációknak, illetve mindazoknak, akik tudatosan kívánnak odafigyelni testük visszajelzéseire. Az ALL-FITT termék és szolgáltatáscsalád a saját demográfiai, földrajzi és életciklusnak megfelelő egészségügyi referencia paraméterek értelmezésével és a szakértők értékelésével nyújt aktív támogatást a célcsoport számára.
Ezek az ékszerek komoly segítséget jelenthetnek viselőjüknek egy egészségesebb életmód kialakításában, sportolóknak az ideális edzésterv összeállításában, vagy időseknek a pillanatnyi egészségi állapotuk nyomon követésében. A szenzorok által mért adatok egy webes felületen keresztül tekinthetők meg, amely egyben segítséget is ad az eredmények értékeléséhez. A szolgáltatást opcionálisan igénybe vehető orvosi call center teszi majd teljessé.
A termékcsalád első darabja egy pulzust, testhőmérsékletet és UV sugárzást mérő fülklipsz a tervek szerint már 2010 első negyedévében kereskedelmi forgalomba kerül, míg a teljes, öt darabból álló portfolió 2010 harmadik negyedévétől válik elérhetővé a boltok polcain. A fejlesztők 2010 végére már több ezer felhasználóra számítanak
„Ebben a folyamatban a Magyar Telekom várhatóan mint szolgáltatópartner jelenik meg, és segíti a termékcsalád hasznosítását” – mondta Pukler Gábor, az MMKlaszter elnöke, a Magyar Telekom Új Üzleti Lehetőségek és Üzletfejlesztési Ágazat Innovációs és Üzletfejlesztési igazgatója.
A termékek és a hozzájuk kapcsolódó webszolgáltatások kifejlesztésének költsége körülbelül 510 millió forint, amelynek egyik felét a projektben résztvevő szervezetek biztosítják, a másik felét pedig az MMKlaszteren keresztül elnyert, az akkreditált klaszter tagok innovációs tevékenységét támogató Európai Uniós pályázat fedezi.
Wondeer: az iTunes magyar konkurenciája
Sokan vannak, akik nem szívesen fizetnek zeneszámok letöltéséért, míg a fájlcsere illegális tevékenység. Erre a helyzetre kínál megoldást az Artklikk Kft. a Carnation Zrt., a PORT Data Kft. és a Wondeer Kft. által kifejlesztett újfajta alkalmazás, amely mobilinternetezésre alkalmas készülékeken keresztül biztosít zenehallgatást a tervek szerint számonként mindössze néhány forintért. A projekt résztvevői az MMKlaszter segítségével találtak egymásra.
Az alkalmazás felhasználói több ezer dalt tartalmazó zenei adatbázis repertoárjából választhatják majd ki a kívánt zeneszámot. A megoldás újdonsága, hogy – a jelenleg széles körben elterjedt fájlletöltés helyett – a zeneszám streaming formátumban érkezik a megrendelő mobiltelefonjára, így az jogilag nem kerül birtokába. A tervek szerint a felhasználók a szolgáltatást havi átalánydíjért vagy dalonkénti tranzakciós díjért cserébe vehetik igénybe.
A szolgáltatás a jogtiszta zenei tartalmak beszerzését és folyamatos bővítését több különböző forrásból biztosítja majd, együttműködve a legnagyobb kiadókkal és jogdíjtulajdonosokkal. A szolgáltatás újszerűsége az alkalmazott technológiákban és az egyedi üzleti- és árazási modellben rejlik. A szolgáltatás képviselői szerint a felhasználók ezáltal a jelenleg elérhető letöltés alapú zenei szolgáltatásokénál jóval kedvezőbb áron élvezhetik kedvenc zenéiket, ezzel kínálva a felhasználók számára választási lehetőséget a piacot jelenleg uraló iTunes, eMusic stb. szereplők mellett.
Az alkalmazás várhatóan jövő tavasszal kerül kereskedelmi forgalomba, és a fejlesztők 2010 végére már több tízezer felhasználóra számítanak világszerte. A projekt költségvetése 560 millió forint, amelynek 50 százalékát a tagok adják, 50 százalékát pedig az akkreditált klaszter tagok innovációját támogató Európai Uniós támogatás teszi ki, amelynek elnyerésében az MMKlaszter működött közre.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.