Júliusban tízezerrel nőtt a vezetékes szélessávú előfizetések száma

forrás Prim Online, 2009. szeptember 1. 17:24

2009 júliusában a vezetékes szélessávú előfizetések száma mintegy tízezerrel, 1,632 millióra emelkedett, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH). Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 171 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi és 95 ezerrel a 2008. év végi szintet.

Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma az elmúlt hónapok stagnálása, illetve minimális csökkenése után júliusban újra 804 ezerre emelkedett. Az ADSL-előfizetések száma a hónap végén mindössze 9 ezerrel haladta meg a 2008. végi és 22 ezerrel az egy évvel korábbi értéket.

A gyorsjelentésben idén június óta a tizenegy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI, PR Telekom, Zelka, Tarr, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom) adatai szerepelnek. A tizenegy kábelszolgáltató ügyfeleinek száma júliusban 714 ezerről 720 ezerre nőtt. A társaságok részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 85-90 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma az országban mintegy 828 ezer volt július végén. Mindez azt jelenti, hogy a kábelmodemes előfizetések száma 2009. első hét hónapjában 86 ezerrel, 12 hónap alatt pedig közel 150 ezerrel bővült.

A gyorsjelentésben szereplő vezetékes és kábelmodemes szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes vonalak száma júliusban 9 ezerrel 3,101 millióra csökkent. Július végén így 100 főre 30,95 vonal jutott, az egy hónappal korábbi 31,04 után. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága a hónapban 62,2 százalékról 62,06 százalékra csökkent.

2009 júliusában a kezdeményezett hívások időtartama 465 millió perc volt a júniusi 480 millió perc után. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 154,6 percről 149,8 percre, a hívások átlagos hossza pedig 3,11 percről 3,00 percre csökkent. A közvetítőválasztást júliusban a júniusi 521 ezer után 517 ezer fogyasztó vette igénybe és ők az előző havi 37 millió perc után 34 millió percet telefonáltak ezen a módon.

A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között júliusban 10 ezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 415 ezer számot hordoztak, ebből 84 ezret 2009. első hét hónapjában.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01