Felhívás: Ígért nyereményért cserébe ne adjon ki feltöltőkártya-kódot!

forrás Prim Online, 2009. szeptember 14. 14:17

A Pannon, a T-Mobile és a Vodafone ezúton ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy sajnálatos módon továbbra is nagy azon visszaélések száma, amikor a mobilszolgáltatók ügyfeleit ismeretlenek telefonon különböző okokkal – pl. nyeremény ígéretével – megkeresik és érvényes feltöltőkártya-kód bediktálását kérik. A hívás több esetben magukra a mobilszolgáltatókra hivatkozva, vagy a mobilszolgáltató vezetőjeként bemutatkozva történik.

A három hazai mobilszolgáltató ezúton kéri ügyfeleit, hogy érvényes feltöltőkártya-kódot soha, semmilyen okból másnak – főként ismeretleneknek - ne adjanak ki. Ugyanígy idegenek által megadott hívószám kártyás egyenlegét nyeremény ígérete miatt vagy bármely más okból elektronikusan ne töltsék fel.
Sajnálatos módon ugyanis a Magyarországon elszaporodott visszaéléstípus során az elkövetők a kódot kicsalva vagy különféle ígéretekkel az ügyfelet másik hívószám feltöltésére rábírva az érintetteknek kárt okoznak, az önként átadott információkkal visszaélnek. Ilyen esetekben az okozott kárért a mobilszolgáltatók felelősséget nem tudnak vállalni.
A mobilszolgáltatók javasolják: amennyiben bárki hasonló megkereséssel találkozik vagy az átadott feltöltőkártya kódjával mégis visszaéltek, mielőbb tegyen feljelentést a lakóhelye szerinti rendőrségen.
 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01