Tudományos kutatás játékkonzollal
A Warwicki Egyetem akadémikusai meg vannak győződve arról, hogy ők az elsők, akik ezen a tudományos területen a Microsoft konzoljának processzorait használják. A párhuzamos adatátvitel segítségével a processzorokat egyszerre futtatják, így a rendszer gyorsan fel tudja dolgozni az adatokat. A kutatóknak ehhez általában egy méregdrága, speciálisan kidolgozott számítógépet, vagy akár egy egész hálózatot kell használniuk. Ebben az esetben azonban a warwicki csapat egy egyszerű Xbox 360-as grafikus processzort (GPU-t) vett igénybe. A chip sajátosságai miatt képes a párhuzamos adatátvitelre, miközben a professzionális rendszerek töredékébe kerül.
Simon Scarle, a csapat egy kutatója a rendszert azért építette, hogy lemodellezze azt, ahogy a szívben az elektromos jelek a sérült szívsejtek körül mozognak. A kutató korábban a Microsoft Rare stúdiójában, játékfejlesztőként dolgozott, így volt alkalma alaposan kiismerni a GPU technológia lehetőségeit.
Scarle a BBC hírszolgálatának adott interjújában elmondta, a processzorban lévő kódot úgy alakították át, hogy grafikus számítások helyett másféléket végezzen el.
"Ahelyett, hogy fantasztikus grafikus látványt nyújtson, az én kutatásom esetében úgy változtattuk meg a chip működését, hogy a sejtek kémiai struktúráját számolja ki" - nyilatkozta Scarle.
Korábban már használtak kutatási célból játékkonzolokat valós idejű számításokhoz. A Roadrunner, a világ leggyorsabb szuperszámítógépe ugyanazt a processzort használja, mint ami a PlayStation 3-ban található. Xbox 360-at azonban most először használnak fel párhuzamos adatátvitelre kutatási célból.
Scarle szerint lehetséges lenne az is, hogy több Xbox gépet hálózatba kötnek, azonban ehhez az internetet, illetve a Microsoft saját hálózatát, az Xbox Live-ot is igénybe kellene venni. Ez viszont a fejlesztői eszközök használata nélkül nagyon nehéz lenne.
A Sony már régóta foglalkozik párhuzamos számításokkal és ki is adta a fejlesztői készletét, amelyet a Folding@home kutatásához használták fel. Utóbbi egy olyan projekt, amely a PC, Mac, Linux és PlayStation 3 rendszerek processzorait arra használja fel, hogy a fertőző betegségek okait kutassa. A hálózat 4.3 petaflopra képes, amely másodpercenként 4.300 trillió számításnak felel meg. Ezzel összehasonlítva a Roadrunner pusztán egyetlen petaflopot tud.
A warwicki egyetem kutatásainak eredményről a Computational Biology and Chemistry tudományos újságban is olvashatunk.
Kapcsolódó cikkek
- USB flash támogatást kap az Xbox 360
- Bezárul az Xbox Live az első generációs konzolok előtt
- Egymillió Xbox-felhasználót tiltott ki a Microsoft
- Beépített Wi-Fi az Xbox-ban?
- Jönnek a limitált 250 GB-os Xbox-ok
- Microsoft: a Sonyéhoz hasonló árcsökkentés véletlen
- A PS3 után az Xbox is olcsóbb lesz?
- Több mint fele hibás az Xbox 360-konzoloknak
- Újabb Xbox 360-per a Microsoft nyakában
- Halo Legends: Halo univerzumban játszódó Anime-széria az Xbox Live-on
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.