A Panasonic felvásárolhatja a Sanyót, de az EU-nak feltételei vannak
A világ első számú plazmatévé-gyártója, amely egyúttal a Sony-val verseng a legnagyobb japán fogyasztói elektronikai gyártó címért, decemberben tett 400 milliárd jenes (kb. 821 milliárd Ft) vételi ajánlatot a Sanyóra. A két cégnek elsősorban az akkumulátorok gyártásában, illetve piacán vannak hasonlóan erős pozíciói, így ez a terület szúrja leginkább a versenyügyi hatóságok szemét. A Panasonic nemrégiben jelezte is az Európai Bizottság felé, hogy az egyesülés után hajlandó lesz csökkenteni akkumulátor-gyártási kapacitását. Az EB Versenyügyi Biztosságának feltételei alapján a társaságok eladják majd egyik akkugyártó üzemüket, ezen kívül pedig az egyik fél nikkel-fém hibrid elemeket előállító gyáregysége is értékesítésre kerül.
Ami a fogyasztói elektronikai termékeket illeti, ebben az ágazatban a felvásárlás az EB szerint nem növeli komoly mértékben a Panasonic piaci részesedését, így ezekkel kapcsolatban nem is támasztottak feltételeket. A vállalat az üzembezárások ellenére is sokat nyerhet az üzleten, mivel a Sanyo nemcsak világ legjelentősebb akkumulátor-gyártója, de egyúttal a napelemes eszközök terén is számottevő pozíciókkal bír.
Kapcsolódó cikkek
- Újdonságok a Panasonic-napon
- A Panasonic tulajdonába kerül a Sanyo többsége
- Közel 3 milliárd euró a Panasonic vesztesége
- A Panasonic kiszáll a Toshibával közös LCD-gyártó vállalatból
- 15 ezres leépítést és gyárbezárásokat tervez a veszteséges Panasonic
- A Panasonic megvenné a Sanyót
- Sanyo: fúziós tárgyalások a Panasonic-kal; hibrid töltési rendszer
- A Sanyo a Panasonic márkája lesz?
- A Panasonic megvenné a Sanyo-t
- Mostantól Panasonic a Matsushita
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A FŐTAXI a Formula 1 Magyar Nagydíj hivatalos szállítópartnere
2024-ben immár 39. alkalommal rendezik meg a Formula 1 Magyar Nagydíjat. A Hungaroring Sport Zrt-vel kötött megállapodás értelmében a július 21-én tartandó viadal hivatalos és kizárólagos személyszállító partnere a legnagyobb múltú hazai taxitársaság, a FŐTAXI lesz. A megállapodás célja, hogy a látogatók és a partnerek egyszerűen és biztonságosan jussanak el a Hungaroringre és haza.
Protechtor Future Summit: Az AI exponenciálisan fejlődik, amire az emberi agy egyszerűen nincs felkészülve
Két borzasztóan aktuális és forró témáról beszélgettek neves és elismert hazai gondolkodók a Protechtor Future Summit üzleti és tech vezetőknek szóló inspirációs eseménysorozat tavaszi alkalmán. A mások mellett Király Júlia, Dr. Oszkó Péter vagy Dr. Tilesch György MI-szakértő nevével fémjelzett panelbeszélgetéseken a szakértők egyrészt a mesterséges intelligencia társadalmi igazságoságra és kultúrára gyakorolt hatását, másrészt az örök élet és a biológiai óra visszafordíthatóságának kérdését vizsgálták.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.