Internet Hungary - Egyre népszerűbbek a közösségi oldalak
Egyre több időt fordítanak a fejlett országokban élő internetezők közösségi oldalak látogatására; tavaly minden tizedik, ma már minden hatodik percüket ilyen honlapokon töltötték - mondta a tihanyi Internet Hungary konferencia egyik egyesült államokbeli előadója.
Létének öt éve alatt a közösségi média az ellenőrizhető adatokat szolgáltató piacokon több felhasználót mondat magáénak, mint a másfél évtizede meglévő elektronikus levelezés; akadnak ugyanis, akik nem írnak, olvasnak e-mailt, annak viszont szükségességét érzik, hogy "jelen legyenek" online közösségekben - jegyezte meg Horváth László.
Mint mondta, ez azért is jelentős változás, mert ezeken az oldalakon nem lehet a hagyományos reklámokkal boldogulni, hiszen a közönség nem hirdetésekre, hanem a többiekkel való kapcsolattatásra vágyik, ezért itt az szerezhet előnyt, aki el tudja érni, hogy a felhasználók beszélgessenek az általa kínált termékről, szolgáltatásról. Példaként Barack Obama elnökjelölti kampányát említette, amelyben a közösségi média "átvette a hatalmat a hagyományos pártstruktúrák felett". Hozzátette: a jelek szerint pártfüggetlenül működnek a világhálós választási harc eszközei; példaként említette, hogy a demokrata párti Obama kampánytanácsadói most a másik nagy politikai erő, a republikánusok által delegált virginiai kormányzónak dolgoznak, mégpedig jó eredménnyel.
Kapcsolódó cikkek
- Internet Hungary - Online kiadás nélkül nincsen életképes médium
- Internet Hungary - Oszkó: az infokommunikáció lehet a válság utáni időszak egyik nyertese
- Internet Hungary - Baja Ferenc: nincs átfogó képünk az internet modernizációs szerepéről
- Egyre népszerűbb a mobilinternet
- 10 éves az Internet Hungary!
- Harmadsiker az első hazai domainaukció
- Mobilinternet: keveset tudunk és jellemzően otthon használjuk
- Magyarországon is megalakul az Interaktív Hirdetési Iroda
- Aki nem tud keresni, az nem is talál
- Hiányoznak a hazai piacról a közepes méretű online cégek
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.