Új hacker-technika: Jönnek a vírusos reklámok
Milkovits Gábor, 2009. október 28. 07:16
A BBC értesülése szerint a jól ismert Gizmodo angol nyelvű technológiai hírblogon olyan hirdetések jelentek meg, amelyek az üzemeltető tudtán kívül víruskódokat tartalmaztak.
Korábban hasonló eset fordult elő a New York Times portálján is, amely szintén igen népszerű oldal, ráadásul szoftverbiztonsági szempontból is nyilván profi csapat üzemelteti. A hamis biztonsági alkalmazások képében megjelenő vírusok egyébként egyre elterjedtebbek: a Sophos statisztikái szerint mindeddig vagy 250 fajtával találkoztak és ezek évente több, mint egymilliárd dollár kárt okoznak világszerte. Az elmúlt 12 hónapban mintegy 40 millió számítógépet fertőztek meg az ilyen, úgynevezett „scareware” típusú kódokkal.
Kapcsolódó cikkek
- Kelendő cikk a WLAN-törő
- Meghekkelték az amerikai pénzügyminisztérium oldalait
- Csalók az OTP nevében vírusos elektronikus leveleket küldtek
- Több százezer lopott Facebook-fiókot adott el egy hacker
- Felhasználók millióit érintette a decemberi Google elleni támadás
- Magyarország tizedik a kiberbűnözők toplistáján
- A magyar hekker átsétál a falon
- Vietnam cáfolja a Google szoftvertámadással kapcsolatos vádjait
- Kínai célkeresztben az ENSZ és a Dalai Láma
- Ethical Hacking konferencia: A digitális tojásvadászattól a netes vakrepülésig