Google Dashboard a személyes adatok kezeléséhez

Milkovits Gábor, 2009. november 11. 08:55

A Google egy egységes kezelőfelületet biztosít felhasználóinak, ahonnan egy helyről kezelhetik különféle felhasználói fiókjaikban tárolt személyes adataikat, a Gmail levelezőtől a YouTube-ig.

A Dashboard egy lépés afelé, hogy a keresőóriás átláthatóbbá tegye az esetlegesen érzékeny személyes adatokat, illetve megkönnyítse azok kiszűrését és a nemkívánatosak törlését a felhasználók számára. A Google kihangsúlyozza, hogy minderre az egyes termékeknél külön-külön már eddig is biztosított lehetőséget. Független szakértők csak részben lelkesedtek az új szolgáltatásért, ugyanis egyik komoly hibájául róják föl, hogy a felhasználók továbbra is csak azokat az információkat kezelhetik/törölhetik általa, amelyek bejelentkezést kérő felhasználói fiókjaikhoz kapcsolódnak. A Google azonban rengeteg olyan adatot tárol, amelyek alapján visszanyomozhatók a regisztrációt nem igénylő oldalaira látogató felhasználók, ezekhez a cookie-khoz és más IP-címhez kötődő információkhoz viszont továbbra sem lehet hozzáférni.

Nem túl megnyugtató az sem, hogy a Dashboard sokak szerint az első lépés a Google részéről az egyszeri bejelentkezést igénylő termékrendszer felé. Üzleti szempontból ez a tartalomszolgáltató számára nyilván előnyös lehet, a Microsoft hasonló próbálkozása azonban éppen biztonsági és magánszféra-sérelmi aggályok miatt hiúsult meg 2002-ben.
 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32