Az Apple az első számú mobilgyártó a nyereség alapján
A mobiltelefonok piacán 2007-ben megjelent Apple Inc. július és szeptember között minden eddiginél több, összesen 7,4 millió darab iPhone készüléket adott el. A számítástechnikai konszern nem közli eredményének üzletágak szerinti bontását, az azonban tudható, hogy az iPhone révén 4,5 milliárd dollár bevételt ért el. A Strategy Analytics elemzőinek számítása szerint ebből a nyereség 1,6 milliárd dollár, ami jóval nagyobb az eddigi első helyezett Nokia 1,1 milliárd dolláros profitjánál.
A finn társaság 108,5 millió mobiltelefont értékesített a harmadik negyedévben, bevétele 10,36 milliárd dollár volt. Világpiaci részesedése 38 százalék - ennek alapján továbbra is a legnagyobb mobilgyártó a világon -, nyereségtermelő képessége azonban elmarad kaliforniai versenytársáétól, és az Egyesült Államokban 10 százalék alatti a piaci részaránya - áll a tanulmányban.
"A számítógépgyártó Apple a szigorú költségkontroll, a magas nagykereskedelmi árak és a nagy forgalom révén alig két év alatt megvetette a lábát a mobilpiacon" - mondta Alex Spektor. A Strategy Analytics elemzője szerint a Nokia az Apple hazájában vághat vissza az újdonsült riválisnak. "Az amerikai pozíciók erősítésével van a legnagyobb esélye a Nokiának a profit növelésére 2010-ben" - mondta az elemző.
A finn gyártó az N900 okostelefonnal igyekszik felvenni a versenyt az iPhone és Blackberry ellen, az új modellt kedden vezette be az amerikai piacon.
Kapcsolódó cikkek
- Flashalternatívát fejleszt az Apple
- iPhone OS4 720p videórögzítéssel
- Méregdrága lesz az iPhone-reklám
- Android az iPhone-on
- Visszaköveteli az Apple a 4G iPhone elveszett prototípusát
- Ellenséges lépésként értékelte a Flash nélküli iPad-et az Adobe
- Kocsmában bukkantak rá a legújabb iPhone-ra
- Opera Mini iPhone: 1 millió letöltés az első napon
- Megjelent az Opera Mini iPhone változata
- iPhone alapú ár-összehasonlítás az Árukereső-hu portálon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.