Vodafone: jövőre stabilizálódik a mobilpiac
A magyar mobilpiac az idén értékben 6-8 százalékkal csökken 2008-hoz képest, s várhatóan hasonlóan alakul a helyzet jövőre is - mondta az MTI-nek Beck György, a Vodafone vezérigazgatója, aki szerint a piac csak 2010 végén stabilizálódik, növekedésre pedig ezt követően lehet számítani.
Hozzátette: az új szolgáltatások és a technológia iránti kereslet folyamatosan nő, miközben a felhasználók - most jórészt a válság hatásra, de egyébként is - folyamatosan kevesebbet akarnak költeni a szolgáltatásokra.
A vezérigazgató kifejtette: céljuk az, hogy a társaság bevételcsökkenése minden negyedévben a piaci átlag alatt maradjon, s növekedjen a részesedése az előfizetők számát tekintve is. A Vodafone a harmadik negyedévben a mobilpiaci bevételek 23,3 százalékát tudhatta magáénak, amit minden negyedévben tovább szeretne növelni néhány tized százalékkal. Beck György szerint a reális cél az, hogy a következő negyedévben az arány megközelíti, eléri a 24 százalékot.
Aláhúzta: az erős ár-, technológiai és szolgáltatási verseny meghatározza a Vodafone helyzetét is, s minden egyes tizedszázalék növekedésért alaposan meg kell küzdeni. Hozzátette, hogy miközben a harmadik negyedévben a magyar mobilpiac bevétele 6 százalékkal esett vissza, a Vodafone-é csak 5,5 százalékkal. Ezt a társaság úgy tudta elérni, hogy miközben nőtt az ügyfélszáma, tovább csökkentette költségeit és javította hatékonyságát.
A harmadik negyedévben az összesített mobil ügyfélszám 106 726-tal mérséklődött a bázishoz képest, miközben a Vodafone-é 13 599-cel emelkedett. Ezen belül a mobilon internetezők tábora összesen több mint 98 ezerrel nőtt, amiből a Vodafone 31 800-zal részesedett.
Az év hátralévő részében a Vodafone azt várja, hogy a szolgáltatók újabb ajánlatokkal jelennek meg a piacon, főként a mobilinternet területén.
A vezérigazgató kifejtette: a szolgáltatók a nagy verseny mellett azért sincsenek könnyű helyzetben, mert az árak külső hatásra is folyamatosan csökkennek, részben azért is, mert a Nemzeti Hírközlési Hatóság, teljesítve az uniós elvárásokat, az idén is mérsékelte 20 százalékkal a végződtetési díjakat, illetve az SMS és az adat roaming díját. Jövő januárban a végződtetést illetően hasonló mértékű csökkentés várható.
Beck György elmondta, hogy a Vodafone a nehéz körülmények ellenére is megtartotta profitabilitási szintjét, s ezt tűzte ki célul az év hátralévő részére és jövőre is. A vezérigazgató ennek részleteiről anyavállalati előírásokra hivatkozva nem nyilatkozott.
A társaság a harmadik negyedévben 250-nel bővítette alkalmazottainak létszámát, ami így szeptember végére elérte az 1600-at. A társaság idei pénzügyi évének végére, 2010. március 31-re a létszám eléri az 1800-2000 főt, főként azért, mert a budapesti pénzügyi központba és a miskolci ügyfélszolgálati irodába újabb alkalmazottakat vesznek fel.
A Vodafone tovább szeretné növelni mobil-internet lefedettségét is: a társaság jelenleg 377 településen nyújt szolgáltatást a lakosság 63 százalékának, s várja, hogy megnyíljon a lehetőség a 900-as frekvencián is erre a szolgáltatásra. Ez a azért fontos, mert ezen a frekvencián jóval olcsóbb szolgáltatni, mint a 2,1-esen, mivel harmadannyi bázisállomás megépítésére és üzemeltetésére van szükség.
Kapcsolódó cikkek
- Év vége felé vár fellendülést a Vodafone a mobilpiacon
- Huawei: díj a Vodafone-nak, magyarországi logisztikai központ a láthatáron
- A válság ellenére is fejleszt a Vodafone
- Vodafone-jubileum
- Magyarországi Vodafone-jubileum
- A Vodafone regionális ügyfélszolgálati központot nyitott Miskolcon
- Vodafone: 50 százalékos nyereségcsökkenés, itthon stabil bevétel
- Vodafone: 1 százalékkal nagyobb bevétel
- Új értékesítési csatorna: Vodafone Kioszk
- Folyamatos növekedésben a Vodafone Magyarország
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.