A "Twitter" az év angol szava
A Global Language Monitor társaság éves jelentése szerint a Twitter nem csak az interneten hódított, de magában az angol nyelvben is. A helyezéseket megnevező összeállítás érdekes eszmefutatásra ragadtatja magát, kifejtve, hogy a haiku és a szonett esetében milyen tökéletes művek születtek a forma korlátozásából, és felteszi a kérdést, hogy a Twitteren az üzenetekhez felhasználható maximális 140 karakter vajon jár-e majd ilyen kellemes mellékhatással. A szervezet szerint a dobogó felső fokán egyértelmű volt a helyzet, a Twitter ellenfél nélkül könnyedén győzött, de más, korunkat jellemző kifejezések is jól szerepeltek. Nem meglepő az Obama, vagy éppen a H1N1 szavak gyakori előfordulása.
A társaság által használt, kifejezetten erre a célra kifejlesztett algoritmus nem csak a szavak gyakoriságágát, de előfordulási helyeit, például a blogokat is figyelembe veszi, rangsorolja és kiértékeli, valamint a szókapcsolatokat is feljegyzi. Ez azonban sokszor meglepő eredményekkel is járhat, például idén a vámpír és a serkentő szavak angol megfelelője mellett egy fekete bárány is bekerült a válogatottba, ez pedig nem más, mint az önmagában meglehetősen szabadon értelmezhető „2.0” kifejezés.
Kapcsolódó cikkek
- Feliratkozásra kényszerítő veszélyes hibát javított a Twitter
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Tartanak a kisvállalkozások a közösségi média veszélyeitől
- Reklámok a Twitteren is
- A Twitter alapján megjósolható a termékek várható sikere
- Mától az iWiW-en is lehet csiripelni
- Az öregedő brit kémek képtelenek használni az internetet
- Kínába irányították a YouTube, a Facebook és a Twitter adatforgalmát
- 1 százalékra csökkent a spam a Twitter-en
- Magyarországon is kapható az LG első Android telefonja
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.