Egyre több kínai vásárol az interneten
Idén már 87 millió kínai vásárolt az interneten, ez 24 millióval jelent több vásárlót, mint tavaly - derült ki a Kínai Internet Információs Központ (CNNIC) felméréséből.
A Beijing Times című lap által ismertetett jelentés szerint az internetes vásárlók javarésze a diákok és a dolgozók köréből, a 18 és 30 év közötti korosztályból kerül ki. A vásárlók átlagjövedelme 1000 és 3000 jüan (26 100-78 500 forint) között mozog. A kínai nők többet vásárolnak a világhálón a férfiaknál, a termékek közül pedig a ruhák és a háztartási áruk bizonyultak a legkelendőbbnek. A CNNIC szerint az internetes vásárlásra fordított teljes összeg 2009 első hat hónapjában elérte a 119,5 milliárd jüant (3119 milliárd forintot). A tranzakciók 89 százalékát a Taobao internetes oldalon keresztül bonyolították.
Kapcsolódó cikkek
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- A lelküket is eladják a figyelmetlen online vásárlók
- Vállalatok a Facebookon: szabályok nélkül
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Saját blogot indított a kínai elnök
- Ashton Kutcher a Twitteren segít felépíteni az orosz Szilícium-völgyet
- VPN-szerverekkel érik el Kínából a tiltott weboldalakat
- Harminc százalékkal többen neteznek Kínában