Az internethasználók többsége nem fizetne a netes tartalmakért
Az internethasználók többsége nem fizetne az interneten elérhető tartalmakért - derül ki a Gfk piackutató felméréséből.
A The Wall Street Journal című gazdasági napilap felkérésére 15 európai uniós országban, illetve Törökországban és az Egyesült Államokban vizsgálták a felmérésben résztvevők internet-hozzáférését, illetve a világháló-használati szokásait. Az Egyesült Államokban a magáncélú internet-használatra a lakosság 75 százalékának van lehetősége otthonról, munkahelyről, vagy máshonnan, például internetkávézóból, miközben Nyugat-Európában ez az arány csak 61 százalék. Ennél is rosszabb a helyzet Közép- és Kelet-Európában, ahol a lakosság 59 százaléka fér hozzá az internethez.
Hollandiában a lakosság 91 százaléka, Svédországban 86 százaléka netezik, miközben az Olaszországban élők 39 százalékának van internet-hozzáférése. Bulgáriában 37, Romániában pedig 36 százalék rendelkezik internet-hozzáféréssel. A Gfk brüsszeli irodájának vezetője, Mark Hofmans szerint az olaszok alacsony internet-használatát többek között az okozhatja, hogy a mediterrán országokban sokkal inkább a mobiltelefonokat részesítik előnyben, az emberek ugyanis jobban szeretnek beszélgetni egymással.
Az európaiak 42 százaléka szerint minden internetes tartalomnak ingyenesnek kellene lennie, miközben az amerikaiak 21 százaléka vélekedett hasonlóan. A gazdagabb országokban nagyobb a hajlandóság a világhálón közölt információk utáni fizetésért, Svédországban 23, Hollandiában 19, Nagy-Britanniában 18 százalék fizetne bizonyos netes tartalmakért.
Elektronikus kereskedelemre, mint például az Amazon.com, vagy az eBay oldalán történő vásárlásra az európaiak 13 százaléka használja a netet, miközben Amerikában csak 12 százalék vásárol online. Ehhez képest magasnak tűnik, hogy a brit netezők 26 százalékának a világhálón történő vásárlás a legfontosabb webes időtöltés.
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- A közösségi média kihívás a hírügynökségek számára
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Eladó a Hírszerző, az összes dolgozónak felmondtak
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- Internetfüggők az amerikai diákok
- A németek 40 százaléka kész lenne fizetni az internetes sajtóért
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.